Här visas nya projekt upp.
Kanske undrar du om just din nya pärla har någon historia bland andra medlemmar i klubben - fråga på.
Eller, så vill du bara visa upp den snyggast, fulaste, galnaste, den som kräver mest arbete...
Användarens profilbild
By spitfire
#2630
Da er  det planlagt 6 trinns girkasse-hentetur på lørdag 5 januar, Ferden går til Sverige  :-D nærmere bestemt Karlstad, girkassen befinner seg i Stockholm men eieren var vennlig og kunne levere den i Karlstad.
Skal være der ca 12:00  8-)
Blir litt kortere kjøretur på meg da (lang nok ifra Gjøvik  :crazy: )
Gleder meg mye og veldig spent på om hvor mye ombygginger som trengs for å få plass.
Ketil
Användarens profilbild
By spitfire
#2637
Skal nok få inn girkassen men dette blir trangt  :shock:  en positiv ting er at den er kortere enn den gamle kassen men ellers HJÆLP så diger den er.
Det blir bare å lage ny rammedel rundt girkassen.
Passet rett inn i veivlageret gjorde den men clutchhuset er for bredt til å få plass inn i girtunnellen, men hvis jeg skal lage en adapterplate mellom clutchhus og motor så blir det litt lite anlegg for veivlageret + at jeg må ha girkassen så langt frem som mulig pga at rammen smaler av i midten.
Mye tankevirksomhet fremover nå blir det og mye måling  :D
Men positiv for det jeg.
Ketil
Användarens profilbild
By vaquero
#2688
HA, likadant hål i huven för förgasarna som på min! Volvomotor?
Användarens profilbild
By vaquero
#2692
OK. Och sen dess har den ju blivit "bara lite" bättere....
Användarens profilbild
By spitfire
#2693
vaquero skrev: OK. Och sen dess har den ju blivit "bara lite" bättere....
:) Ja mener ihvertfall at bilen har utviklet seg i løpet av de siste 24 år jeg har eid den og diverse motorer har jeg hatt i bilen i løpet av denne tiden (Volvo B20 med litt trim, Rover V8, Ford Kent, Ford ohc sugemotor, og nå 2340 cc Ford OHC med Turbo osv)
Ketil :)
Användarens profilbild
By spitfire
#2714
Oppdatering  :secret:
Bestillt nye felger, Compomotive ML 8" bred bak og 7" bred foran i 15" høyde de er bestillt ubehandlet/ulakkert og uten huller for hjulbolt (uborret  :yes: ) er 4 ukers leveringstid  :pray: kanskje mindre ble det sagt.
Tenkte å få laget sentermutter innfesting på de.
Bærebruer og drivaksler ++ er til glassblåsing, vet ikke om jeg skal pulverlakkere eller gulkromatere de delene enda?
Tror jeg går for bærearmer foran i rør og istedet for foringer i gummi eller polyurethan blir det uniballedd der.
Det har da skjedd noe  8-)
Mvh  Ketil
Användarens profilbild
By vaquero
#2720
Mmmm. Porrigt!! Blir spännande att se när det kommer på.
Användarens profilbild
By spitfire
#2721
Har nå bestillt en god del uniballedd for å bygge om forstillingen, lager nye a armer i rør og bytter ut alle foringer i a armer,stabstagledd og endeledd til styringen med crommoly uniballedd.
Har fått glassblåst alle løse deler i bakstillingen og de forstillingsdelene jeg skal bruke.
Usikker om jeg skal lakkere de eller gulkromatere/forsinke delene enda, de ble veldig fine ihvertfall.
Skal låne et sett med glassfiberdører, får de på torsdag for å se kvaliteten på de før jeg evt handler et sett.
De veier ca 7 kg (synes de ikke var spesielt lette men det er vel jeg som er litt rar/spesiell)
En kompis av meg har laget tegninger på nye dørhengsler i aluminium som har lager også  :yes: Jeg får se om det vil bli laget?
Ketil
Användarens profilbild
By spitfire
#2722
vaquero skrev: Mmmm. Porrigt!! Blir spännande att se när det kommer på.
Gleder meg til de kommer og likte de veldig godt er en motorsportfelg og er veldig sterke, er ca 4 ukers leveringstid på de :)
Ketil
Användarens profilbild
By spitfire
#2768
Oppdateringer
Uniballs er i hus og bærearmer er litt forbi planleggingspartiet.
Venter fortsatt påde nye 15" felgene mine.
Alle løse deler på Jaguarbakakslingen er tatt av og glassblåst, klar til levering til elforsinking.
Dørlåser, grafer, hengsler, braketter,skruer osv er glassblåst og klar til elforsinking.
Kjøpt en liten haug med unf flykvalitet muttre til forstillingen.
Kjøpt indre felgbaner foran og yttre bak til de tredelte 13" felgene mine.
Glassfibersparklet indre hjulbuer foran på glassfiberfronten min slik at jeg får en jevn overflate før jeg legger et lag matte med glassfiber der.
Ketil
Användarens profilbild
By spitfire
#3281
Siste oppdateringer :)
Innkjøp av mye jeg trenger Tial 41 mm Wastegate, Turbonetics GTK 500 Turbo, Treplate Tilton clutch, Smidd svinghjul med "windowslots", Alu kamdrev og aludrev til oljepumpdrivning + mye annet.
Bild
Bild
Bild
Bild
Det vil kanskje ikke bli kjøleproblem her ::) Kanskje heller problem med å få bilen varm ::)
Bild
Bild
Mvh Ketil
Användarens profilbild
By vaquero
#3285
Gott med en uppdatering! Säger bara - "Nice, man!!". Vräk på med bilder, ljusglimtar i höstmörkret här på forumet.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]