Här visas nya projekt upp.
Kanske undrar du om just din nya pärla har någon historia bland andra medlemmar i klubben - fråga på.
Eller, så vill du bara visa upp den snyggast, fulaste, galnaste, den som kräver mest arbete...
Användarens profilbild
By spitfire
#2515
Det er ikke særlig stor sjanse for at det blir noe sommertreff i 2008 desverre, måtte lage ferdig bruksveteranbilen min.
Og det tok desverre litt for mye av fritiden min som jeg skulle brukt på Spitfire`n.
Legger tre bilder av bruksbilen min hvis det er greit (si ifra hvis de er ønsket fjernet)
Den er ifra samme øyriket og er en 1971 modell.
Brukte et år på restaurering og ombygging av den.
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
By Sewe
#2516
Tack för snabbt svar
Vår nya ordförande blir glad då han ser de sista bilderna.
Vi får väl hoppas att du dyker upp med spitten vid ett annat tillfälle, 2009?

Sewe
Användarens profilbild
By spitfire
#2517
Sewe skrev: Tack för snabbt svar
Vår nya ordförande blir glad då han ser de sista bilderna.
Vi får väl hoppas att du dyker upp med spitten vid ett annat tillfälle, 2009?

Sewe
Det får bli 2009,  er ikke stor sjanse for at det blir 2008 :)
Har ordføreren LR?
Mvh  Ketil
Användarens profilbild
By spitfire
#2588
Ser ut til at jeg har handlet meg en 6 trinns girkasse nå  :lol:
En Getrag S6S 420G - TBAA som sitter i BMW 740i och 540i
Den har et førstegir som er bestemorsvennligt (low granny firsth gear) :lol:Men ellers så er det ganske likt.
Utvekslinger på BMW kassen er 1=4,23, 2=2,51, 3=1,67, 4=1,23, 5=1til1, 6=0,83
Utvekslinger på Quaifekassen              1=2,39, 2=1,54, 3=1,21, 4=1til1, 5=0,87
Har Tilton 2 plate-clutch og tross alt 2,88 i utveksling i bakakselen
Dette vil ihvertfall gjøre saktegående kjøring og igangtagning lettere samtidig som jeg beholder giringen som jeg ellers er fornøyd med.
Er en girkasse som står i en bil som veier ca 1800 til 1900 kg og har 400N i vrid så holdbarheten er jeg ikke så redd for  :wounded:
Eneste jeg evt vil savne er hylingen fra rettskårne drev  :crazy: Men men.
Mvh  Ketil
Användarens profilbild
By vaquero
#2591
Det är ju bara såå kul att läsa om din bil! Forumets höjdpunkt!!
Användarens profilbild
By spitfire
#2594
vaquero skrev: Det är ju bara såå kul att läsa om din bil! Forumets höjdpunkt!!
Hyggelig å høre at du liker bilen.
Slikt gir jo litt drivstoff til byggingen videre.
Mvh  Ketil
Användarens profilbild
By Bror
#2596
Hej Ketil. Jag har följt dina collage på forumet. Makalöst ombyggd (utvecklad) Spitfire. Jag såg den och dig redan i början av 1990-talet på Automobil Sportscar Show i Mantorp. Redan då var den rejält modifierad. Då tror jag det satt en 2L turboladdad Pintomotor i den (eller också var det en starkt lutande Ford V6:a). Det finns ju en del modifierade Spitfires i USA med standard V8:or eller Jaguar 6:or i och breddade bodytubs. Men när det gäller sharp engine och övrig mekanik, som dessutom är snyggt monterad utan att karossen är förstörd, tar f-n i mig 1:a pris.
    Det vore verkligen roligt att få se din Spitfire någon ytterligare gång. Jag vet inte var i Norge du bor - hoppas det är i närheten av Oslo/Moss/Fredrikstad.  :pray:
    Då kan man ju börja drömma om att du kunde komma med din Spitfire till Sverige år 2009 då Triumph Club of Sweden firar 30 år. Klubbens sommarträff heter International Triumph Day och inträffar 24-26 juli 2009. Platsen heter Axvall och dit är det c:a 215 km från Halden.
    Din Spitfire skulle verkligen innebära ett "real feature "eye catcher" på denna träff som brukar vara välbesökt. :yes:  Mellan 60-80 andra Triumph kommer att var på plats och en del av dem är också modifierade - mer eller mindre original.
     Det är 1.5 år fram i tiden så tänk över saken och få tid att få den 6-växlade girkassen på plats. Du kan kontakta mig via e-post: editor@triumphclub.se så kan vi diskutera  en del formella frågor.
Hälsningar
Bror Hultgren
Användarens profilbild
By spitfire
#2599
Bror skrev: Hej Ketil. Jag har följt dina collage på forumet. Makalöst ombyggd (utvecklad) Spitfire. Jag såg den och dig redan i början av 1990-talet på Automobil Sportscar Show i Mantorp. Redan då var den rejält modifierad. Då tror jag det satt en 2L turboladdad Pintomotor i den (eller också var det en starkt lutande Ford V6:a). Det finns ju en del modifierade Spitfires i USA med standard V8:or eller Jaguar 6:or i och breddade bodytubs. Men när det gäller sharp engine och övrig mekanik, som dessutom är snyggt monterad utan att karossen är förstörd, tar f-n i mig 1:a pris.
    Det vore verkligen roligt att få se din Spitfire någon ytterligare gång. Jag vet inte var i Norge du bor - hoppas det är i närheten av Oslo/Moss/Fredrikstad.  :pray:
    Då kan man ju börja drömma om att du kunde komma med din Spitfire till Sverige år 2009 då Triumph Club of Sweden firar 30 år. Klubbens sommarträff heter International Triumph Day och inträffar 24-26 juli 2009. Platsen heter Axvall och dit är det c:a 215 km från Halden.
    Din Spitfire skulle verkligen innebära ett "real feature "eye catcher" på denna träff som brukar vara välbesökt. :yes:  Mellan 60-80 andra Triumph kommer att var på plats och en del av dem är också modifierade - mer eller mindre original.
     Det är 1.5 år fram i tiden så tänk över saken och få tid att få den 6-växlade girkassen på plats. Du kan kontakta mig via e-post: editor@triumphclub.se så kan vi diskutera  en del formella frågor.
Hälsningar
Bror Hultgren
Hadde vært veldig fint å komme til deres jubileumstreff :) Og 2009 skulle være et ærlig mål å få ordnet motor/gir/mekanikk på. Er endel å gjøre, håper å få ferdig motor og gir i løpet av sensommeren 08.
Skal skaffe råder/stempel/Turbolader/ekstern wastegate/lage ex-manifold/lakkere torpedo, frontdel ramme og innside front + en masse smådeler. Håper jeg slipper å lage ny midtdel av rammen for å få plass til den større girkassen, men må jeg så er det vel bare å gjøre det :)
Skal sende deg en mail så vi kan holde kontakten.
Jeg bor ca 13 mil nord for Oslo.
Mvh  Ketil
Användarens profilbild
By janne andersson
#2625
Jag måste säga att jag är grymt imponerad av din bil. Hoppas verkligen att du kan komma till jubileet 2009.
Användarens profilbild
By spitfire
#2626
janne andersson skrev: Jag måste säga att jag är grymt imponerad av din bil. Hoppas verkligen att du kan komma till jubileet 2009.
Det håper jeg at skal la seg gjøre også
Mvh  Ketil
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]