Allt som rör Spitfires
#11984
Hej
Jag ska ta bort en startmotor ur MK3:an men när jag skruvat bort de två bultar som håller den så är det för trångt att få ur den. Vad måste jag lossa, skruva bort ytterligare? (har inte mekat Triumph tidigare).
#11985
lottis19++ skrev: 2024-04-06 18:06 Hej
Jag ska ta bort en startmotor ur MK3:an men när jag skruvat bort de två bultar som håller den så är det för trångt att få ur den. Vad måste jag lossa, skruva bort ytterligare? (har inte mekat Triumph tidigare).
Nu var det ett bra tag sedan jag hade loss min startmotor så jag kan tyvärr inte lova ett korrekt svar.
Jag har för mig att det underlättar att ta bort oljetryckskontakten, men om det vore så simpelt hade du säkert redan löst det.
Det borde ju märkas rätt tydligt vad den tar i, som i så fall måste tas bort.
Tyvärr har jag inget bättre svar, förutom då att jag har för mig att det är trångt att få ur startmotorn med oljetryckskontakten på plats.
#11987
Minnet är ju kort, men visst måste man även lossa styrstången (den mellan ratt och styrväxel). Som Mats skriver så bör det synas vad som tar i. Kan du inte ta några bilder när du försöker, det skulle underlätta för oss.
triumph gt6 mkI bakre kofångare

har et sätt kofångare bak med bär […]

triumph gt6 mkI bur sökes

någon som har en bur liggande som jag f&arin[…]

Söker främre stötfångare till[…]

Bensintank Spitfire Mk2

Söker efter en hel bensintank. Min har flera […]