- 2016-04-20 21:29
#9349
Hello!
Skall renovera min motor till TR3A'an och skulle vilja spara originalmotorn, är där någon som har ett renoveringsbart block med tillbehör?
Planerar att byta kolvar/foder, vevstakar, kamaxel, topp mm så det behöver jag inte, räcker egentligen med ett tomt block men om där är lite tillbehör med så gör inte det något.
//
JEK
Skall renovera min motor till TR3A'an och skulle vilja spara originalmotorn, är där någon som har ett renoveringsbart block med tillbehör?
Planerar att byta kolvar/foder, vevstakar, kamaxel, topp mm så det behöver jag inte, räcker egentligen med ett tomt block men om där är lite tillbehör med så gör inte det något.
//
JEK
"Det är svårt att förklara ordet körglädje för människor som köper bil med samma engagemang som de inhandlar ett kylskåp.
Men varför försöka förklara?
En betydligt enklare metod är att låta dessa kylskåpsmänniskor skåda ljuset bakom ratten i en Spitfire, på en slingrande asfaltsväg, en solig svensk sommardag" (B.Andersson; Classic motor nr:3 Mars 2002)
Triumph Spitfire MK3 1970, TriumphTR3A 1961, 2 st Triumph 2000 MK2, Alfa Romeo 75 TS 1990
Men varför försöka förklara?
En betydligt enklare metod är att låta dessa kylskåpsmänniskor skåda ljuset bakom ratten i en Spitfire, på en slingrande asfaltsväg, en solig svensk sommardag" (B.Andersson; Classic motor nr:3 Mars 2002)
Triumph Spitfire MK3 1970, TriumphTR3A 1961, 2 st Triumph 2000 MK2, Alfa Romeo 75 TS 1990