Här kan du skriva allt som inte hör hemma i någon av de andra tavlorna.
Användarens profilbild
By Odd
#7432
Hej vänner och ni andra,

jag skriver detta inlägg med tungt hjärta. Jag har sett att flera foruminlägg har saknat mig, mina åsikter och min kunskap den senaste tiden, så jag bryter nu mot en direkt order om att vara tyst, för jag anser att ni förtjänar en förklaring till varför ni inte sett något från mig.

Tyst har jag varit sedan jag den 8 december 12.36 fick ett mejl med order om att "inte bråka med Mats". (Min personliga åsikt är dock att det är Mats som ifrågasätter mig/mina åsikter/mina data - inte tvärt om.) När jag sedan får en s.k. Varning från Björn den 10 december 21.44 samt en offentlig avhyvling i forumet kl. 21.49 - så kan jag nu i efterhand bara konstatera att mina personliga åsikter tydligen inte får framföras i forumsdiskussionerna. Och då behöver alla mina Triumphkunskaper inte framföras heller. (Notera att detta sker samma kväll som jag sitter i bilen på väg hemåt, och dagen efter, efter att ha fått besked att en mig nära anhörig sannolikt inte har så långt kvar - så jag ser det inte själv förrän på onsdagsmorgonen.) Jag har hållit tyst, så som jag beordrats - och kommer att så fortsätta - med detta enda undantag. Jag undrar om Mats Nilsson också fått order om att hålla tyst? Kommer han att vara tyst?

Så nu får ni klara er själva, nu får ni klara er utan mina kunskaper, mina erfarenheter, mitt referensbibliotek etc.
Jag har mycket viktigare saker att syssla med, både i omedelbar närtid och längre fram.
Vänligen,
/Odd


[Intressant skall bli att se hur länge det här får stå kvar på forumet? Någon kan ju mejla mig när ni ser att det lyfts ut...]
#7434
Odd skrev:Jag har sett att flera foruminlägg har saknat mig, mina åsikter och min kunskap den senaste tiden...
Fullt naturligt då du besitter en bred kunskap och erfarenhet som vi övriga dödliga har svårt att komma i närheten av ens tillsammans, det är jag den förste att erkänna även om jag inte alltid håller med dig i sak. Men vilket tråkigt forum det skulle bli om alla bara höll med varandra, eller hur?
Odd skrev:...kan jag nu i efterhand bara konstatera att mina personliga åsikter tydligen inte får framföras i forumsdiskussionerna.
Det tror jag är en grov övertolkning av situationen. Däremot var det kanske i fel kategori både du och jag framförde våra åsikter, det hörde ju inte till trådens ämne. Visserligen brukar trådarna sällan hålla sig helt till ämnet utan det blir ofta utsvävningar utanför ämneskategorin men jag håller nog med Björn om att det bättre hör hemma i kategorin övrigt.
Odd skrev: Jag undrar om Mats Nilsson också fått order om att hålla tyst? Kommer han att vara tyst?
Jag är övertygad om vi fått väldigt snarlika meddelanden om vad som gäller. Jag har inte fått order om att hålla tyst och det hoppas och tror jag att du inte heller fått! Däremot kommer jag kanske i fortsättningen skapa en ny tråd i kategorin övrigt om det är något jag har åsikter om som inte hör till trådens kategori.
Odd skrev:[Intressant skall bli att se hur länge det här får stå kvar på forumet? Någon kan ju mejla mig när ni ser att det lyfts ut...]
Jag skulle nog tro att det kommer stå kvar så länge forumet finns kvar. Som jag ser det bryter det inte mot några regler eller normer, men jag kan ju ha fel. Det har jag haft förr och kommer ha igen, såväl här på forumet som i övriga livet. Jag hoppas din uppmaning att maila dig när inlägget lyfts ut inte innebär att du själv inte tänker kolla forumet eller aktivt deltaga, det vore en förlust för forumet!
Odd skrev:Hej vänner och ni andra
Din inledning kommenterar jag sist. Jag vet inte vem eller vilka (om någon) du avser med "ni andra" men jag hoppas jag inte hör till den kategorin. Jag anser inte att vi har något otalt med varandra och det hoppas jag inte du heller gör. Eftersom jag inte röker kan jag inte erbjuda en fredspipa men kanske en fredsöl om vi ses på någon klubbträff framöver ;)
Användarens profilbild
By Splitfire
#7436
Mycket tråkigt att höra, både om din anhörig och ditt beslut ang forumet. Även som relativt ny här har jag förstått att du besitter väldigt mycket kunskap och erfarenhet. Jag hoppas du hittar tillbaka till forumet i framtiden.

Mvh Markus
By ingesjo
#7649
Hur får jag kontakt med Odd jag har en hälsning från en gammal vän till honom .. Skicka info via PM


Skickas från min iPhone via Tapatalk
By ingesjo
#7780
Bumpar mitt inlägg och skickar hälsningen direkt till ODD om han fortfarande är läsare här.
Hälsningen kommer från Kalle Puur ,, som jag träffade då jag hemma hos honom hämtade upp nya fälgar till mitt bygge.
Hmm det fanns en hel del intressant att titta på i Kalles garage ,, mycket Engelsk bilkultur samlad på en och samma plats...
Jepp en och annan ovanlig Triumph fanns :-)
M.a.o. Ingemar lämnade Kalle med ett stort leende.
Användarens profilbild
By Odd
#7783
Ja, Kalle och Linda är gamla bekanta sedan sent 70-tal. Senast vi träffades planerade dom att flytta inåt land från Ålabodarna...
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]