Har fått i uppdrag av en bekant att fixa ordning hennes nyinköpta Spitfire...
Tanken är att fixa så den blir säker och går igenom besiktningen, resten ska hon fixa.
Ser fram emot projektet men kommer behöva eran hjälp

Bilen i fråga är som sagt en -64 och senaste godkända besiktningen är i början på 80-talet tack vare det så har den klarart sej ganska bra mot rost, kommer byta ut golvet men tror att det är det enda som behöver rostlagas...
Det sitter en 6-cylindrig motor i från en GT6 (om jag har förstått det rätt), verkar vara en trevlig motor

Någon har svetsat på hemska skärmbreddare och lackat bilen lila, inte alls vackert.
Har lite bilder men får återkomma med det när jag sitter vid rätt dator...
Har några frågor innan jag ska göra första beställningen av grejer, hoppas ni kan hjälpa mej.
Kardanaxeln passar inte med nya motorn.
Medbringare har sex bultar på lådan och fyra på bakaxeln. Finns det kardaner som är anpassade för detta motorbyte ellerär det bara att tillverka en ny kardan med olika bultmönster??
Motorhuven går inte alls att stänga.
Finns det scoop att köpa och svetsa på befintlig huv eller skiljer det mer mellan original- och GT6-huven än just scoopet, är det att fuska

Tack tack //Marcus