- 2007-06-19 14:31
#2124
Som många medlemmar vet så var jag i UK i oktober 2005 och hämtade hem en Triumph Vitesse och en Jaguar Sovereign -93. Jaggan är tänkt som ett reservdelslager och Vitessen skall renoveras.
Nu visade det sej att min arbetsmoral och hälsa inte räckte till riktigt, att bilen kaross mässigt var sämre än väntat gjorde inte saken bättre.
Men den funkar rätt bra trots skrammel och gnissel så det fick bli en busbil av den.
Satte på 15" SAAB fälgar med 195/50 däck via adaptrar som Bosse Jonsson (ägaren av Sveriges snyggaste Vitesse 6) tillverkade, 18mm tjocka med 114,3x4 bultdelning. Dom skrapar i lite men det beror mest på att karossen sitter snett. Biiligaste allternativet om man vill ha minilite liknande fälgar. Jag gav 1500:- för åtta fälgar med däck.
Till årets säsong har den fått en ny skepnad och klätts i Gulf racing skrud, lite lackarbete återstår.
Efter förra säsongen har den fått brytarlös tändning, ny tändspole, ny grill, ett gäng dekaler och som sagt lite ny färg.
På tur står: försöka få karossen lite i linje.
Så här såg den ut när jag hämtade den i Basingstoke.
RUT i UK
Nu visade det sej att min arbetsmoral och hälsa inte räckte till riktigt, att bilen kaross mässigt var sämre än väntat gjorde inte saken bättre.
Men den funkar rätt bra trots skrammel och gnissel så det fick bli en busbil av den.
Satte på 15" SAAB fälgar med 195/50 däck via adaptrar som Bosse Jonsson (ägaren av Sveriges snyggaste Vitesse 6) tillverkade, 18mm tjocka med 114,3x4 bultdelning. Dom skrapar i lite men det beror mest på att karossen sitter snett. Biiligaste allternativet om man vill ha minilite liknande fälgar. Jag gav 1500:- för åtta fälgar med däck.
Till årets säsong har den fått en ny skepnad och klätts i Gulf racing skrud, lite lackarbete återstår.
Efter förra säsongen har den fått brytarlös tändning, ny tändspole, ny grill, ett gäng dekaler och som sagt lite ny färg.
På tur står: försöka få karossen lite i linje.
Så här såg den ut när jag hämtade den i Basingstoke.
RUT i UK
Senast redigerad av janne andersson den 2007-06-19 14:53, redigerad totalt 1 gånger.
Triumph 2000 mk2 3,5 V8 convertible 1972
Triumph 2000 mk1 saloon 1965, Laurie
Triumph 2000 mk1 saloon 1965, Laurie