Här visas nya projekt upp.
Kanske undrar du om just din nya pärla har någon historia bland andra medlemmar i klubben - fråga på.
Eller, så vill du bara visa upp den snyggast, fulaste, galnaste, den som kräver mest arbete...
#2124
Som många medlemmar vet så var jag i UK i oktober 2005 och hämtade hem en Triumph Vitesse och en Jaguar Sovereign -93. Jaggan är tänkt som ett reservdelslager och Vitessen skall renoveras.

Nu visade det sej att min arbetsmoral och hälsa inte räckte till riktigt, att bilen kaross mässigt var sämre än väntat gjorde inte saken bättre.
Men den funkar rätt bra trots skrammel och gnissel så det fick bli en busbil av den.
Satte på 15" SAAB fälgar med 195/50 däck via adaptrar som Bosse Jonsson (ägaren av Sveriges snyggaste Vitesse 6) tillverkade, 18mm tjocka med 114,3x4 bultdelning. Dom skrapar i lite men det beror mest på att karossen sitter snett. Biiligaste allternativet om man vill ha minilite liknande fälgar. Jag gav 1500:- för åtta fälgar med däck.

Till årets säsong har den fått en ny skepnad och klätts i Gulf racing skrud, lite lackarbete återstår.

Efter förra säsongen har den fått brytarlös tändning, ny tändspole, ny grill, ett gäng dekaler och som sagt lite ny färg.
På tur står: försöka få karossen lite i linje.

Så här såg den ut när jag hämtade den i Basingstoke.
RUT i UK
Senast redigerad av janne andersson den 2007-06-19 14:53, redigerad totalt 1 gånger.
#2125
Tänkte jag skulle redogöra för kostnaderna för detta projekt.

Inköp av bil på ebay 1270£, då i 13,82 = 17551:-

Följande delar har därefter köpts:

Full tonneucover       1204:-
Hoodcover                 500:-
Gångjärn baklucka       578:-
Handtag huv              262:-
Emaljflaggor               210:-
Diverse dekaler          1000:-
kartfack                     212:-
Strålkstarinsatser         278:-
Backspeglar                318:-
Karossmonteringssats   750:-
Reflexer bak               204:-
Fälgar & däck              2000:-
Brytarlöst tändsystem 1610:-
Tändspole                  125:-
Div filter                     200:-
Trälist till dörrarna        668:-
Tanklock                    130:-
Solskydd                    175:-
Div. färg                   1000:-
orginallack + tillb.       3500:-

Summa hittils:   32475:-

Och då har jag nog glömt en del smågrejor ändå.
Senast redigerad av janne andersson den 2007-07-04 8:35, redigerad totalt 1 gånger.
#4069
Den glade Ålänningen visade sej vara en riktig xxxxx som trodde att renoveringsobjekt betydde att bilen behövde tvättas. Han kom igår med hyrt släp och blev bestört över att bilen behövde lite jobb. Vafan tror folk dom får för 20`. Man skall väl inte bli förvånad, men riktigt j---a grinig blev jag. :evil:
#4070
janne andersson skrev:Den glade Ålänningen visade sej vara en riktig xxxxx som trodde att renoveringsobjekt betydde att bilen behövde tvättas. Han kom igår med hyrt släp och blev bestört över att bilen behövde lite jobb. Vafan tror folk dom får för 20`. Man skall väl inte bli förvånad, men riktigt j---a grinig blev jag. :evil:
Det skulle vara intressant att höra den glade Ålänningens syn på det hela. Kanske skulle han beskriva hur den västsvenske idioten hade skönmålat bilen på ett sätt som inte stämde i verkligheten.
Kanske finns den glade Ålänningen här på forumet, isåfall tror jag inte han gillar beskrivningen av sig som en idiot.

Vad jag vill ha sagt är att både köpare och säljare har ett ansvar för att köparen ska få en så korrekt bild som möjligt av objektet, speciellt om det är lång resväg. Aldrig har det väl varit lättare att förmedla en korrekt beskrivning än nu då digitalkamera är var mans egendom och bilderna kan skickas med e-post eller läggas ut på nätet.

Det är lätt att som tänkt köpare bortse från verkligheten och se saker som bättre än dom är. Om man då tas tillbaks till verkligheten då man väl ser objektet har man full rätt att dra sig ur, utan att behöva kallas för idiot!

Se det från den ljusa sidan. Du är ju åtminstone inte utan Triumph!
#4071
Svarar man på en annons där objektet beskrivs som ett renoveringsobjekt och sen blir förvånad av att det finns en del att göra för att det ska bli en OK bil då får man nog finna sej i att bli kallad xxxxx. Har man sen enligt egen uppgift gjort iordning en liknande bil tidigare så får man lätt uppfattningen att han vet vad han ger sej in på. Dessutom är prissättningen sådan att man borde fatta att någon pärla är det inte frågan om.
Det vore riktigt intressant att höra "hans" version och hur han tänkte.
#4074
janne andersson skrev:...då får man nog finna sej i att bli kallad idiot.
Ingen ska behöva finna sig i att bli kallad för xxxxx.

Det står dig fritt att tycka att han är en idiot liksom att kalla honom för idiot då du berättar om den misslyckade affären för vänner och bekanta. Att kalla honom för idiot offentligt är en helt annan sak. Jag anser att du som moderator på forumet borde utöva lite självcensur och tänka på vad du skriver. Vårt forum anser jag ska präglas av respekt och då är det inte lämpligt att kalla någon för idiot. Du kan ju berätta om den uteblivna affären på ett sätt som låter folk förstå vad du tycker och tänker utan att behöva sänka nivån så lågt!

Detta är min lilla åsikt. Ta den till dig eller strunta i den, det är upp till dig. Du får gärna tycka att jag är en idiot på grund av detta inlägg, eller andra, men jag hoppas du låter bli att kalla mig det offentligt!
#4080
Jag förstår din synpunkt, men köparen är anonym i sammanhanget så det anser jag inte är fel. Men jag ska moderera mig själv och formulera mej på ett annat sätt i framtiden. Att du har synpunkter på mitt sätt att uttrycka mej har jag inga som helst problem med, så bör det vara på ett forum.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]