Här lägger vi in fortlöpande information om våra projekt. Ladda gärna upp bilder i inläggen som visar vad som händer.
Du kanske har köpt en ny del som skall sättas in, eller håller som bäst på att byta golvet i bilen...
Användarens profilbild
By janne andersson
#2152
Idag har jag lämnat in mallar för nya dörrsidor i aluminium, ska det vara racelook så ska det. :-D
Till helgen så ska inredningen hyffsas till och plåten målas. Mattor skippas även fortsättningsvis, den läcker ju in vatten :roll:
Har ett par riktigt fräcka fälgar på gång, visserligen bara 14" men dom är så coola att jag kan leva med det.
Ska även försöka hinna få i träratten, den är från en MG så det behövs lite fräsning för att passa navet.
Användarens profilbild
By janne andersson
#2198
Nu är bilen klar för långtur till Enköping. Olja och filter har den fått, plus en dos 98.

Fälgarna har fått lite ny färg och stripes, även bilen har fått lite ny färg här och där.
Nu är den no 1 :-D

Bild
Senast redigerad av janne andersson den 2007-08-09 5:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
By janne andersson
#2225
Bilen funkade riktigt bra hela "Triumph" helgen förutom ett litet vattenläckage som lätt åtgärdades. På vägen hem råkade jag ut för en liten incident som resulterade i ett trasigt huvhandtag, men det finns på hyllan så det ska fixas till helgen. Sen står det nya fälgar på tur. Ska gå ner till 14" så jag slipper skrapet vid fullt rattutslag. Torpeden står ungefär 1 tum för långt fram och lite snett så utrymmet är ganska snålt för hjulen.

Sen får vi väl se om det blir något nytt tema för nästa säsong :-D
Användarens profilbild
By janne andersson
#2838
Premiärtur igår med Vitessen. Riktigt gott cabbväder. Det blev en långtur idag med, f-n va skönt. 8-)
När jag skulle köra in den i garaget för en stund sen så small det som f-n under huven. Stannde bilen direkt och gick ut för att se vad det var som hänt. Till min fasa låg det en oljig motordel bakom bilen, panik i lägret. :death: Men det visade sej vara en del av en gräsklippare som lillgrabben skrotat, när jag körde över den så slungades den in i fläkten. Inte undra på att det small. Nu blir det att rikta fläktvingar innan nästa tur. Jämrans unge :x

Vinterns arbete är snabbt sammanfattat, fyllde på en halvliter olja :-D
Senast redigerad av janne andersson den 2008-04-22 19:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
By janne andersson
#4552
Nu har RUT fått en ny boplats, Ängelholm.
Triumph GT6 i delar

nån som kan hjälpa mej att komma i kont[…]

triumph gt6 1968

jag söker kompleta dörrlås bå[…]

Hejsan allihopa! :) Jag letar efter en triumph s[…]

Ta ur startmotorn ur Spitfire MK3

Minnet är ju kort, men visst måste ma[…]