Här visas nya projekt upp.
Kanske undrar du om just din nya pärla har någon historia bland andra medlemmar i klubben - fråga på.
Eller, så vill du bara visa upp den snyggast, fulaste, galnaste, den som kräver mest arbete...
Användarens profilbild
By Stuck in the garage
#3131
Efter att ha blivit fruktansvärt förbannad så upptäckte jag att haynesmanualen faktiskt visar fel på sin ritning över elchemat på Spitfire MK IV. den visar att tutan på ratten bryter kretsen när den är aktiverad. Det stämmer inte. tutan jordar en av polerna på spolen till relät. relät drar då och tutan hörs.

Jag fick dock aldrig någon bra ordning på jordfelet så jag har fuskat och satt en enkel tryckknapp som aktiverar tutan. inte snyggt men det funkar. jag orkar helt enkelt inte med att ordna upp det hela, var nära en infarkt av ilska och frustration för fyra timmar sen.

Annars så tog bilen sin första 3km tur nyss... gick som en klocka. bromsarna drar jämt och allt är redo för besiktningen imorgon.

Jag hade tänkt att hälsa på på sommarträffen i helgen (inte anmäld, hade tänkt göra et surpricebesök) men tyvärr så är det itne aktuellt, det är ändrade planer. men jag önskar er alla lycka till på träffen.
By Chris
#3134
Hej

Gratulerar, det var verkligen kul.
Jag hoppas att du bara bjuder din avdelning och inte hela bygget på glass...

/Christopher
Användarens profilbild
By Stuck in the garage
#3135
Chris skrev:Jag hoppas att du bara bjuder din avdelning och inte hela bygget på glass...
Det min vän... är potentiellt jättedyrt :) Jag nöjer mig med att bjuda folket på avdelningen som inte har semester. :-D
Användarens profilbild
By Stuck in the garage
#3541
btw. blev tillslut klubbmedlem.
Får tacka för den stora bibban med klubbtidningar som damp ner i brevlådan.
Nu skall bara bilen fixas till så att den kan komma ut på grönbete innan vintern kommer.
Användarens profilbild
By Stuck in the garage
#3557
Bild
Bilen i det stooora garaget... 40cm mekarplats på varje sida. Men, finns det hjärterum finns det stjärterum...
Och förresten, verkar som att min mekarassistent (son) kom med på bilden, assistenten har en fetish till hammare så man får hålla honom borta från känsliga saker, men hittils går det bra...

Statusuppdatering:
* Dämparna+fjädrar fram håller på att bytas. har tillslut efter många problem fått ihop ena sidan... nästan... nu är det bara andra sidan kvar.
* Jag tappade hardtopen förra våren under färd. (lite för entusiastisk, glömde skruva fast den.) reperationen av hardtopen fortgår... lååångsamt...
* Införskaffade en störtbåge från ribberbros. den levererades felbyggd så den behöver kortas av med två-tre cm eller så... suck... letar tid i kalendern att lämna bågen till en vän som är industrismed.
Användarens profilbild
By Stuck in the garage
#3661
-------------------------------------------------------------------------------------------
1.
Har tio stycken sprojlans nya kromade hjulmuttrar till salu.
varför tio och inte sexton? (4*4)

Kort historia:
Slarvade bort nästan alla mina muttrar förra vintern när jag höll på med underhåll. Ett hjul satt på så jag hade några muttrar kvar, var tvungen att köpa tio nya för att få ut bilen ur garaget över huvud taget.
De var asdyra alltså... 75kr styck... ett rån....

Jag hittade i våras de försvunna muttrarne... så nu har jag får många...
Säljer de nya bultarna till någon trevlig medlem som har behov av dem... De satt på bilen i mindre än hundra mil.

-------------------------------------------------------------------------------------------
2.
Luggage rack, metall... som skall spännas fast med hakar på bagageluckan. Nytt, aldrig använt.
Samlar damm i garaget. (inköpt från rimmerbros uk)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Kan skaffa fram bilder vid önskemål.
Kom med ett bud eller du har kanske något roligt att byta med?
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]