Här kan du läsa om vad som är på gång i Triumphvärlden.
Vet du om något som inte redan står med här - skriv då ett inlägg!
#2650
Klubbträff på Anderstorp?

Ronnie Peterson Historic GP, Anderstorp 6-8 juni
Det kommer att bli tidernas event enligt inbjudan. Historiska F1:or, LeMansbilar, prototyper och racersportvagnar, GT-bilar, Touringvagnar och mycket, mycket annat.

En inbjudan har kommit till Triumphklubben, där vi har möjligheten att visa upp våra bilar inne på publikområdet. Yta och P-avgifter bjuder dom på samt även 5st helg entré till våra funktionärer.

Vi söker någon i klubben som kan tänka sig att vara sammanhållande för vår klubbträff.
Nu efterfrågas bara att någon kontaktar anordnaren för bokning av antalet P-platser åt våra medlemmar som vill närvara.

Sista anmälningsdag är 1 mars. Så om någon känner sig manad att hålla i detta,
kontakta Lars Rånnäng på 0500-436 269 eller editor.x@triumphclub.se för mer info mm.

Se även: www.ringknutstorp.com

Inbjudan i sin helhet nedan

DAGS ATT BOKA PLATS PÅ
THE RONNIE PETERSON HISTORIC GRAND PRIX I ANDERSTORP 6-7-8 JUNI!
Julafton inföll tidigt i år! På Svenska Bilsportmässan i Stockholm, för en tid sedan, avslöjades detaljerna kring The Ronnie Peterson Historic Garnd Prix
I Anderstorp 6-7-8 juni 2008.
Det kommer att bli tidernas event. Historiska F1:or, Le Mansbilar, prototyper
och racersportvagnar, GT-bilar, Touringvagnar och mycket, mycket annat.

Intresset är redan mycket stort. Det vittnar om inte annat biljettbeställningarna om. Enbart de exklusiva kombinerade depå-och läktarbiljetterna har en strykande åtgång.
Naturligtvis har vi tänkt på särskilda förmåner för sportvagns- och märkesklubbar. Så här har vi tänkt:
Ni kontaktar oss för en bokning av P-plats inne på publikområdet åt klubbens medlemmar --- som kommer i sina sportvagnar.
Ytan och P-avgiften bjuder vi på samt 5 helg entré till klubbens funktionärer.
Klubben får givetvis slå upp ett stånd och sälja sina regalia i anslutning till parkeringsytan.
Vi kommer producera en annons/banner som vi gärna vill att ni exponerar i och på era olika kommunikationsplatser, hemsidor och klubblad/tidningar.
Vi vill gärna att ni kontaktar oss per mail senast 1:e Mars 2008 för att vi skall kunna dimensionera våra redan begränsade ytor.
Ju snabbare ni agerar desto större chans är det att få bra ytor.

Bästa Grand Prixhälsningar
Magnus Öhrström
Kontaktman
magnus.ohrstrom@ringknutstorp.com

PS.
Klasserna som kommer att köra vid The RONNIE PETERSON HISTORIC GRAND PRIX är (preliminärt per 1 januari 2008) följande:

? Grand Prix Masters (Formula 1)
? Porsche Club
? Ferrari
? Top Hat (Touringcars)
? Formula Ford
? Sports 2000
? Touring 70s
? Ginetta Cup
? World Sportscar Masters (Le Mansbilar etc.)
? Gentleman Drivers GT Tvåtimmarslopp
? Proto 70s

(reservation för ev. förändringar)
#2665
Jag har nu fått in en deltagare - klart att vi måste bli fler - så ring mig gärna redan nu. Och som vanligt är det först till kvarn som gäller för de 5 entre biljetterna. Som jag tolkar det får övriga betala inträde på ca 150:- per dag, även om man ställer ut sin bil.

Tänk på att sista anmälningsdag till Anderstorp är 1 mars, och vi ska ju inte vänta till sista dag med vår anmälan, allt för att få så bra platser som möjligt för våra bilar.  :yes: :yes:

Som info bara, jag kommer inte att åka på träffen,  :no: men är gärna mottagare av deltagare tills någon som åker dit också är villig att vara sammanhållande och kontaktperson till Anderstorp.

Mvh Lars
#2666
Vill du åka med i samlad tropp från Örebro-trakten? För hur det än är, så ökar ju glädjen ju fler man är och att åka i karavan är alltid roligt, alltid händer det något att minnas.  :yes:

Ring i så fall Anders Olsson i Örebro på tel 019-45 90 56 för mer detaljfrågor när, var och hur karavanen är tänkt att gå.

Eller varför inte hänga på om du bor lite mer söderut och också vill åka i karavan.

Mvh Lars
#2677
Nu har vi en sammanhållande i Jonas Ek på tele 0708-362 699.  :lol: :lol: :lol: Mycket bra att Jonas tar på sig denna uppgift, så vi inte missar chansen.

Så vänligen vänder till Jonas för frågor, funderingar och anmälan.

Just nu har vi 3st anmälningar totalt, så BARA 2 fribiljetter återstår.

Något att fundera på är vilken/vilka dagar vi vill vara på plats?

Mvh Lars
Senast redigerad av Lars garage den 2008-01-28 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
#2727
Jag har i dag anmält fem bilar till utställningen, då man tycker att det behövs 15-20 bilar för att man skall kalla det en Klubbutställning
Hoppas jag att det är fler som anmäler sig, det går att fixa in fler bilar, tyvärr så är dock fribiljetterna slut.
Men det är värt inträdet att åka på denna tävling och återse F1 på mossen!
Anmäl er till mig på: jonas.ek@mil.se
MVH
JEK
#2793
Hej!
Titta på "www.flatout.info" där presenteras alla klasser som kommer att köra!
Detta evenemang får inte missas!!!!
JEK
#2849
Hej Triumphvänner!
Nu har det gått en månad till och vår STORA klubb reprsenteras just nu av bara FEM bilar!
KASS!!!!
Det skulle även vara kul att se lite andra bilar än Spitfires, varför inte ett par TR8 ??
Plocka nu fram era kalendrar och boka in denna helg på Anderstorp, tänk på att det kan vara sista gången ni har chansen att få höra en
Cosworth DFV yla längs rakan!!!
Ring mig för anmälan!
//
JEK
0708-362699
#2851
Panzer skrev: Det skulle även vara kul att se lite andra bilar än Spitfires, varför inte ett par TR8 ??
Sorry, jobbar Förmiddagsskift den helgen.  Skulle möjligen kunnat Må-Ti-On i veckan före...
#2884
Tjohoo!  :mrgreen:

Äntligen har man fixat biljetter och boende, jag ska definitivt dit!

Får inte missas som Jonas skriver, detta kommer bli en upplevelse, ett minne för livet!

Men tyvärr blir det inte i en Triumph... suck
#2905
Så har det gått ytterliggare en tid och fortfarande inte fler intresserade!!!!
SKÄRP NU TILL ER!!!!
Snart har tåget gått och jag måste anmäla hur många bilar vi kommer med!
Hoppas att vi som har tänkt att ta oss dit verkligen får komma in med så få bilar för det lär inte bli mycket till klubbträff.
Var är alla Skaraborgare som brukar vara så aktiva?
Stockholmare hade jag inte räknat med!
//
JEK

Ps Lite sur nu!
#2924
I morgon före kl 1200 måste jag, skamset, anmäla vår klubbs, med ca 900 (?) medl, deltagande vid rubricerade tillställning till TRE bilar på fredag, FEM bilar på lördag och TRE bilar på söndag.
Jag ger upp!
Det är tur att man anmäler sig genom e-post för jag hade aldrig haft mage och ringa och muntligen anmäla detta som en klubbträff. Att tre av deltagarna kommer från Jönköping behöver vi inte prata om. Vi två andra är Anders O från Örebro och jag från Blekinge.

Jag vet att jag kommer att ha en lycklig stund på mossen, men jag tycker synd om alla som missar den ....
#2925
Vi gjorde ett försök i alla fall. Kanske det är konkurensen med Ånnaboda på lördagen som spökar?

För er som finns i södra delen av landet, var är ni :?

Med så dålig uppslutning = intresse att träffas, skulle jag bli förvånad om någon är villig att ta på sig rollen som sammanhållande igen  :no: :no: :no:
#2927
Hej - det ska bli fantastiskt i Anderstorp, Jag var där redan 1974 med min spitfire - fast då fick vi parkera tre kilometer från banan... Nu får vi köra in! Det är utveckling. Och det ska bli kul att se race tillsammans med några andra Triumphägare. Minns fortfarande hur det vibrerade i marken när F1-orna drog iväg, det var stort och det ska bli underbart att få uppleva igen! Jag har lockat med mig två Triumphägare (en TR4 och en GT6:a) som inte är medlemmar i klubben. Förhoppningsvis har de redan hört av sig till dig, Jonas. Men - och här finns tydligen ett problem - en av dem har försökt bli medlem hos oss via hemsidan, men säger att han inte kan få en bekräftelse - anmälan studsar tillbaka när det är dags att få bekräftelsen. Går det för honom att bli medlem på annat sätt? Eller har du medlemsblocket med dig till Anderstorp, Jonas?
#2928
Medlem blir man via PlusGirot - inget annat.
#2935
Hej Sven!
Ja dina två kompisar är nu inräknade i summan, plus att jag idag (fre) även har fått med Henning från Stockholm (!!!) fredag och lördag. Han har inte någon anmäld plats men jag sa till honom att om det krisar så fäller vi inte upp tältet så då får han stå på den platsen. Vi måste nog göra sken av att det var tänkt att vara ett stort tält för alldeles nyss hjälpte jag en dansk Morganägare med att få bli "tillfällig tvådagars medlem" i Triumphklubben...... Hoppas att jag inte blir utesluten från klubben för det :pray:
Det här kommer att bli en toppenhelg!
Vi kommer ju ihåg hur det var då Anderstorp firade 25-årsjubileum!
//
JEK
Ps. Hörde att klubbtidningen precis kommit ut! Kan bli en del efteranmälningar - Vi hade i så fall räknat med ett cirkustält!!!! 8-)
#2946
Hej Ni tappra få som anmält er till träffen i Anderstorp!
Väl mött, det ser ut till att bli kanonväder!!!
JEK
#2954
Är precis återkommen från Anderstorp. Frånsett ett par solbrända knäveck har helgens evenemang varit kanontrevligt. Spitfiren har luffat på bra de femtio milen det blev i helgen.
Det blev kanske inte mycket till klubbträff då det var annat som drog, men jag har i alla fall fått stå en meter från en Ferrari 312 B2 när de startade upp den och torrvarvade lite.....

Ett stort tack till er alla som tog er till Anderstorp. Jag hade inte möjlighet att prata med er alla. Ett speciellt tack till Sven för de fina bilderna - snacka om proffs!
//
JEK

Ps. Vi var tre bilar på fredagen, åtta på lördagen och sju idag söndag.
triumph gt6 mkI bakre kofångare

har et sätt kofångare bak med bär […]

triumph gt6 mkI bur sökes

någon som har en bur liggande som jag f&arin[…]

Söker främre stötfångare till[…]

Bensintank Spitfire Mk2

Söker efter en hel bensintank. Min har flera […]