Allt som rör Spitfires
By Fredrik
#207
Hej,

Mitt drev på utgående axel startmotor har sett bättre tider och skall ersättas med nytt. Efter en snabb inspektion så insåg jag att det troligen skulle spara mig lite svett att ställa frågan om hur man monterar isär drevet på bästa sätt, innan jag försöker.

Är det någon som har erfarenhet av detta ?

mvh
Fredrik

Edit: Det är en startmotor till Mk3, dvs inte den gamla varianten med en "sax-pinne" eller vad det nu är som säkrar drevet på axeln.
Senast redigerad av Fredrik den 2004-12-13 11:43, redigerad totalt 1 gånger.
By Thomas Säwe
#208
Kolla om det inte är vits att renovera hela startmotorn när den ändå är isär. En duktig bilelektriker kan mäta upp den. Så kanske det blir ett bekömmer mindre nästa säsong.
By Sloth
#209
[img]C:\temp\Spitfire\Starter.jpg[/img]

Hoppas att bilden ur verkstadshandboken kom med.....
Annars kan jag skicka den via mail.

/Åke
#211
Sloth skrev:Verkar inte funka.. Hur får man med en bild?
Om du skall använda IMG-taggen så krävs att bilden finns på en plats som är åtkomlig via Internet. Det finns idag inget sätt att ladda upp bilder till forumet - detta pga två orsaker:
1) Vi vill hålla nere utrymmet som krävs för att hålla igång hemsidan, lite grand iaf
2) Det finns ett stabilitetsproblem med de nuvarande versionerna av forumet samt programvaran som ligger på servern, som gör att vårt webhotell inte är jätteintresserade av att låta oss ladda upp och internt bearbeta (skapa rätt storlek samt frimärksbild) bilder i forumet.
Jag jobbar på att lösa problemen på något sätt.
triumph gt6 mkI bakre kofångare

har et sätt kofångare bak med bär […]

triumph gt6 mkI bur sökes

någon som har en bur liggande som jag f&arin[…]

Söker främre stötfångare till[…]

Bensintank Spitfire Mk2

Söker efter en hel bensintank. Min har flera […]