Allt som rör Spitfires
By joakim
#176
:mrgreen: Hej.
Jag är jättesugen på en Spitfire, men vilka modeller är bäst?

Vad ska man tänka på vid köp? Motor, växellåda?
Gillar att meka, men ej rost.

HOPPAS FÅ TREVLIGA SVAR.
VI SES PÅ Sommarträffen

jocke
By Macke
#181
Hej!

Det skiljer en del mellan mkI - mkII - mkIII - osv. Kolla på http://www.triumphspitfire.com för tips och fakta. Förutom kvaliten ska ju bilen vara skön att titta på också, det finns ju en del exteriöra skillnader också, kofångarens placering, grillen, sufletten osv.. Rent logiskt kan man ju tänka sig att en del barnsjukdommar försvunnit mellan modellbytena, fast det BEHÖVER ju inte vara så i alla fall. Det är inget jättestort utbud av spitfires när denna text skrivs, men börja med att åka och kolla på det första objekt som finns i din närhet, det är ju nyttigt att klämma och känna lite. Rekomenderar starkt ovan nämda websida för mer fakta.
Användarens profilbild
By NULL
#186
Eftersom du skriver att du är sugen på just Spitfire, antar jag att det utseendet, annars skulle det kanske också vara andra också.

Utseendemässigt i stort är det två bak- och framändar.
I fronten tittar du på om det är den gamla med kofångaren under grillen eller den nya med den över grillen du gillar.
Och baken finns i det gamla runda utförandet och det nya fyrkantiga. Det är stor skillnad, allt är antingen runt, eller fyrkantigt, så du ser vad jag menar.
När du vet vad du tycker bäst om, kan du efter det räkna ut vilka årsmodeller som är intressanta.
By david
#192
Hej.
Om jag får ge ett kanske irationellt förslag så välj en spitfire Mk III.
Anledningen är inte bara att jag har en sådan själv utan jag tycker den är en bra kombination av veteran look och mordern(förhållandevis)konstruktion.
Det är min personliga uppfattning men om någon har invändningar så motivera dem gärna.

Hejsan! Ju äldre föräldrarna blir d[…]

7" strålkastare

Jag har en del Triumph delar och ser att det fr&ar[…]

Spitfire delar

Har du några delar kvar eller är allt s[…]

Triumph GT6 i delar

fan så nu på facebook att nån ha[…]