Allt som rör Spitfires
By david
#187
Hej alla glada.
Finns det någon som vet vart man kan få reda på vilka delar som passar till vilka modeller.
T.ex vad som passar mellan Herald och spitfire.
Jag förstår att det kanske är omöjligt att svara på utan att precisera sig.
Det jag är mest intresserad av är delar från andra modeller till min Spitfire Mk III -68.
Tankarna går ungefär så här "har Spit och Herald likadan drivlina??"om ni förstår.
Alltså vad som är "stulet"från vad.
Jag är nybliven Triumph ägare så ni får ha överseende med mig om det är en onödigt korkad fråga.
Glad för svar snarast.
David
Användarens profilbild
By Odd
#188
I princip passar allt det tekniska. Dvs inte det som hör till kaross och inredning men resten är i princip lika - förutsatt att vi talar om samma årsmodell naturligtvis.
By Mats Nilsson
#190
I orginal reservdelskatalog finns angivet för varje artikel vilka övriga modeller dom passar till. Det är väl investerade pengar, bara £22.95 hos TSSC Triumph Bookshop. Eller £19.95 för medlemar, kan passa på att rekomendera ett medlemskap i TSSC. Det är min huvudklubb och TCS är komplementet.
http://dev.tssc.org.uk/catalog.asp?cate ... 3697157867
By david
#191
Hej alla glada.
Jag kan på antalet svar förstå att min fråga inte var helt idiotisk.
Jag kommer att komma med fler det kan jag lova.
Det är jätte kul att se att det finns folk som vill dela med sig av sitt kunnande till oss noviser.
Det gör att jag som nybliven traja ägare känner mig lugn innför framtiden.
Detta betyder inte att jag är helnöjd utan finns det fler som vill svara så är ingen gladare än jag.
Dock ett stort tack till er som svarat.
David

Hejsan! Ju äldre föräldrarna blir d[…]

7" strålkastare

Jag har en del Triumph delar och ser att det fr&ar[…]

Spitfire delar

Har du några delar kvar eller är allt s[…]

Triumph GT6 i delar

fan så nu på facebook att nån ha[…]