Annonser för bilar, motorcyklar, saker till salu.
Kategoriregler: Var noga med att ange alla detaljer du kan om det du vill sälja.
På till salu-annonser är prisuppgift ett måste. Om det inte finns, kommer annonsen att raderas.
#11891
Spitfire Mk III 1968 (british racing green) i fint skick till salu. Jag köpte bilen från ett dödsbo sommaren 2019, där föregående ägare hade helrenoverat bilen och kört den fram till hösten 2016 därefter hade den stått i garage. Bilen startades när jag hämtade den, och jag tog hem den på trailer. Efter det har den stått i mitt garage och den startades senast februari 2020 då vi flyttade till ett annat hus, och bilen kördes då in i garaget, sedan dess har den stått still och ej startats.

Av naturliga skäl behöver den en genomgång/service innan man tar den i bruk (besiktningsbefriad). Förutom sedvanliga oljebyten så bör man se över förgasarlänkage då choke inte stannar i utdraget läge utan fjädrar tillbaka (dock inget problem att starta/köra, bara irriterande). Det enda som jag har gjort är att renovera bränslepumpen då det fanns ett mindre läckage.

Vid intresse så kan jag skicka bilder på det som önskas. Bilen finns strax utanför Linköping.

Pris: 65000 SEK
#11914
Hej Janne!

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag ej svarat. Om intresset fortfarande finns så skickar jag gärna bilder på bilen till dig. Om du skickar ett Mail till mig på fredrik.sundqvist66@gmail.com så kan jag ta de bilder som du vill ha och skicka till dig.

Återigen, ledsen för sent svar. Jag har inte fått någon avisering från forumet att jag fått svar i denna tråd.

Mvh
Fredrik

Hejsan! Ju äldre föräldrarna blir d[…]

7" strålkastare

Jag har en del Triumph delar och ser att det fr&ar[…]

Spitfire delar

Har du några delar kvar eller är allt s[…]

Triumph GT6 i delar

fan så nu på facebook att nån ha[…]