Annonser för bilar, motorcyklar, saker till salu.
Kategoriregler: Var noga med att ange alla detaljer du kan om det du vill sälja.
På till salu-annonser är prisuppgift ett måste. Om det inte finns, kommer annonsen att raderas.
#11958
Hej har blästrat och lackerat ramen
Registreringen har gått ur tiden …
Har gamla regbeviset för kommande ny registrering

Behövs ramnummer : var det plåt popnitar eller var det stansat rakt i ramen ??

Tacksam för svar
Med vänlig hälsning, Janne
#11959
Vill du sälja något eller hamnade frågan fel?

Hur var det nu, minns inte riktigt men jag behövde inte ha något stansat i ramen när jag reg.besiktade min bil i somras (-64)
Har för mig att bilar äldre än 1969 inte behövde det.

Lättast är nog om du ringer till valfri bilprovning och ber att få prata med någon som utför reg.besiktning och frågar.
#11960
Jannepanda skrev: Behövs ramnummer : var det plåt popnitar eller var det stansat rakt i ramen ??
Identiteten sitter i chassienumret, som sitter på en popnitad aluminiumskylt på vänster sida då du öppnat huven.
Det är den större, rektangulära, brickan. Det finns även en mindre med karossnumret, som inte heller har något med identiteten att göra.
Det finns även ett ramnummer, på en svetsad plåt på ovansidan ena tvärbalken. Tack och lov syns den inte när motorn är i, så inte bilprovningen får för sig att den har någon betydelse.
Det finns alltså tre olika nummer men bara chassienumret (FC plus 5 siffror, dessutom ett L om bilen är vänsterstyrd) säger något om identiteten och den finns bara på den popnitade aluminiumskylten och är inte instansat någonstans.
#11967
Ett litet tips i all välmening. Att stansa in på tunn Al plåt har jag försökt. Det gick inte så bra >:( . Jag tog skylten till en reklamfirma som graverade in tecknen. Det blev riktigt snyggt.

Hejsan! Ju äldre föräldrarna blir d[…]

7" strålkastare

Jag har en del Triumph delar och ser att det fr&ar[…]

Spitfire delar

Har du några delar kvar eller är allt s[…]

Triumph GT6 i delar

fan så nu på facebook att nån ha[…]