Fläkten inkopplad med låg/hög(ish) fart

, monterade även en hängsäkring till den.
För er som undrar hur många A fläkten drar så verkar den klara sig på en 5A säkring.
Vi fick även ihop det med alla knappar i i instrumenteringen.
IMG_20220911_104510.jpg (2.28 MiB) Visad 1394 gånger
Den nedre lampknappen som är rödmålad är till värmereglaget, hade tydligen ingen sån knapp i lådorna.
Vi monterade ett annat insug (påbörjade förra inlägget) som flyttade förgasare uppåt.
Problemet med det insuget som satt på var att flottörhusen på förgasarna låg precis emot grenröret. Inte ens avgasbandage fick plats i mellan.
Det medförde såklart att vi var tvungna att bygga om gasreglage mm.
Blev tyvärr tvungen att göra hål i huven för den främre förgasaren efter som den så klart flyttades så pass mycket att bulan som vi redan gjort blev inte räckte till.
Men skönt att det är gjort så man inte behöver oroa sig för ev. brand.
IMG_20220911_135950.jpg (3.48 MiB) Visad 1394 gånger
IMG_20220911_135943.jpg (3.38 MiB) Visad 1394 gånger
IMG_20220911_120350.jpg (2.74 MiB) Visad 1394 gånger
Kvar att göra på bilen är att tillverka ett stopp till gaspedalen. Den får inte stoppa på förgasarna, och få igång hastighetsmätaren, tror jag, säkert lite mer småfix(det verkar aldrig ta slut

)
Sen är det nog dags att kontakta SFRO för en förbesiktning och bullerprov,
och för att se hur mycket mer man måste göra
Kanske få igång varvräknaren. Är det någon som byggt om sin varvräknare från mekaniska till elektrisk?
Med en sån här tex.
https://urevco.com/