- 2021-09-06 10:38
#11566
Hej,
Upptäckte efter lördagens tur med min Spitfire Mk2 - 66 att hela undersidan var spejad med olja.
Tittar jag i motorrummet ser jag att det är på vänster sida jag ser mest olja, vid startmotorn.
Syns inget direkt på motorn, men på karossens vänstersida är det mer olja.
Förstår att det är svårt, men frågar ändå om någon har en tanke kring vilken packning jag ska byta? Spontant tänker jag på packningen till tråget eftersom olja runnit längs med avgasröret, men vet också att det kan transportera sig från annat ställe.
Vet också att det är motorolja eftersom nivån sjunkit rejält.
Tankar?
/Mats
Upptäckte efter lördagens tur med min Spitfire Mk2 - 66 att hela undersidan var spejad med olja.
Tittar jag i motorrummet ser jag att det är på vänster sida jag ser mest olja, vid startmotorn.
Syns inget direkt på motorn, men på karossens vänstersida är det mer olja.
Förstår att det är svårt, men frågar ändå om någon har en tanke kring vilken packning jag ska byta? Spontant tänker jag på packningen till tråget eftersom olja runnit längs med avgasröret, men vet också att det kan transportera sig från annat ställe.
Vet också att det är motorolja eftersom nivån sjunkit rejält.
Tankar?
/Mats