- 2017-04-15 9:36
#10234
Hej!
Jag har för ganska många år sedan bytt min MK3 diff mot en MK IV just i syfte att ändra utväxling och där kan jag inte minnas att det var några problem.
Mig veterligen är de alla lika. Det som brukar skilja är håldelningen på medbringarna men där är, också i alla fall vad jag har stött på, alla knutkors lika.
Det är inte så att du har vänt på det främre fästet, om det nu går att göra det, eller att något inte har kommit fullt på plats?
Den hänger inte i bussningarna?
Har du bytt gummibussningarna?
//
JEK
"Det är svårt att förklara ordet körglädje för människor som köper bil med samma engagemang som de inhandlar ett kylskåp.
Men varför försöka förklara?
En betydligt enklare metod är att låta dessa kylskåpsmänniskor skåda ljuset bakom ratten i en Spitfire, på en slingrande asfaltsväg, en solig svensk sommardag" (B.Andersson; Classic motor nr:3 Mars 2002)
Triumph Spitfire MK3 1970, TriumphTR3A 1961, 2 st Triumph 2000 MK2, Alfa Romeo 75 TS 1990