Om du vill veta något, eller vill dela med dig av något som rör en bil utan eget forum - skriv här!
By henke1
#10721
Hej!
Får några år sedan såg jag en Gt6:a och har sedan dess närt en dröm att någon gång äga en. Nu har jag hittat ett intressant objekt, en restaurerad, rosttfri MK3:a. Jag har aldrig kört en och undrar därför om någon här kan ge lite info om hur den är att köra? Jag är inte ute efter att busköra men vill ju ändå att den ska kännas rolig och sportig.
By LeifP
#10726
Hej

Jag hoppas någon gt6 ägare svarar dig. Jag har bara en
Kommentar, gt6 var min drömbil men 184cm lång är den för liten för mig. Jag tror att man helst inte ska vara över 1,75 om man ska trivas i en gt6a. Annars är det en otroligt snygg bil.
Mvh
Leif
By johnnyp
#10733
Absolut värt att tänka på LeifP, en GT6:a är en väldigt liten bil. Men, det går om man vill! Jag hade aldrig sett en Spitfire i verkligheten innan jag tog nattåget genom halva Sverige för att förvärva min. 194 cm lång blev jag lite chockad när jag väl stod där framför den, men jag skulle bara ha den. Lösningen är: liten ratt (gärna dished för att få den bort från knän och sånt), maximalt bak- och nedskjutet säte (går att modda infästningarna om det behövs), och öva skräddarställningen kvällen innan cruisingen. Kör med suffletten uppe utan att ta i taket nu!

Lycka till med jakten, droppa gärna bild om det lyckas. Bjuder på en på mig och trajjan väl hemma från resan genom landet.
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (3.41 MiB) Visad 4406 gånger
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]