Om du vill veta något, eller vill dela med dig av något som rör en bil utan eget forum - skriv här!
By Ingo
#10253
Hej!! jag har inte en Triumph men delar en del intressant(?) teknik med er.Jag har en De Tomaso pantera 71 som jag har vindrutetorkarproblem på .Torkarsystemet ska vara identiskt med Triumph Tr6. Det var totalt ihopbeckat ,men lyckades på igång motorn.vajern ser hyfsad ut och jag beställde nya wheelboxes från ebay. men vad jag inte får tag på är skyddsrören utanpå viren,mina är totalt upprostade,bara stumpar från ändarna kvar.
hittade en firma i England som verkar ha allt ,till hyfsade priser,men dom svarar inte på mail,eller i något av sina kontaktforum,så jag misstänkte att firman kanske upphört ,men autoregistrering av reklambladen deras verkar fungera .firman är http://www.s-v-c.co.uk/product/14w-wiper-wheelboxes/ och länk till sidan jag var intresserad av. har någon av er handlat med firman ifråga? ,vet ni av någon annan som levererar skyddsrören? dock var jag ju nu inställd på att köpa rubbet nytt,men är svårt då man inte vet riktigt vad det är man ska ha . Autoåtergången på min motor la av dessutom,varför vette sjutton så ett komplett kit verkar vara det vettigaste alternativet. motorer ,wheelboxes etc verkar många kunna leverera ,men rören har jag bara sett hos den här firman och då i kompletta satser..
By ingesjo
#10257
Försök kontakta Dennis Benson på Facebook (Low bumper Triumph , forum)
Han har rätt mycket old stock grejer liggandes till olikaTriumph bilar, om inte han har så brukar dom grabbarna ha mycket bra koll på firmor i UK
Inte billigt kanske men det blir det nog aldrig till en Pantera [emoji4]
Mvh
Ingesjo

Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
By Ingo
#10258
Tja prylar som används till morris och liknande bilar håller en helt annan prisnivå än det som kommer Från DeTomaso specifikt. Finns rätt mycket Ford och fiatprylar samt från andra engelska bilar. Wheelboxes beställde jag ju efter lucas orginalnummer och den prisnivån är knappt en tredjedel jämfört med vad man begär i USA på Detomasofirmorna,i bland ännu lägre.
Tack för tipset!!
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]