Allt som har med Stag att göra
Användarens profilbild
By Odd
#1649
Jag vill minnas att det tillverkades ett antal prototypcoupéer på Stag-bas. Det där kan säkert vara en av dem...

Triumph hade ju för vana att sälja av, i motsats till andra biltillverkare, sina väglovliga prototyper till senior management, större återförsäljarchefer etc. Om jag får gå efter hur många TR8-prototyper som överlevt ute hos användare [några tiotal!] så är jag inte det minsta förvånad om detsamma gäller för Stag.

Sedan tillverkades det ju även specialare av fristående karossmakare, TR4 Dové är väl det mest kända Triumph-exemplet i och med att det blev så många. Ett annat är de TR7 Estate som uppstod på motsvarande sätt. En ägs av en av mina bekanta...
Användarens profilbild
By janne andersson
#1650
Ett annat är de TR7 Estate som uppstod på motsvarande sätt. En ägs av en av mina bekanta...
Den vill jag gärna se en bild på!!! Den bilen borde bli riktigt snygg som estate.
Användarens profilbild
By Anders GT6mk1
#1651
8-) 8-) 8-)

Ser ut som en GT6:a som vuxit upp :lol: :lol: :lol:

men onekligen en raritet väl värd att äga.

//Anders
Användarens profilbild
By LG
#1652
Finns en bild samt lite historia om denna bil i rimmers stag katalog.
Användarens profilbild
By janne andersson
#1653
Katalog beställd!

Hittar inget om den på nätet, nån som vet var det finns?
Användarens profilbild
By janne andersson
#1655
Man tackar, trevlig sida. Nu fick man en ny favorit, Triumph Stag by Tickford, en sån lite buse.
Användarens profilbild
By Odd
#1656
janne andersson skrev:
Den vill jag gärna se en bild på!!! Den bilen borde bli riktigt snygg som estate.
Tvärt om!
"Tracer" är en riktigt ful jäkel, så unik den nu är - den som ritade ryggsäcken måste ha varit halvblind, vindögd och dessutom påtänd! Säga vad man vill om Volvo - men 'Fiskbilen' [1800ES] spelar i en helt annan division än det här missfostret: http://www.austin-rover.co.uk/index.htm?tr7crayf.htm
Den ser bara påbyggd och baktung ut.
Tänk om dom ändå hade gjort något så litet som rätat ut dörrhörnet/fönsteröversidorna till att följa med rakt längs taklinjen...
Senast redigerad av Odd den 2006-11-10 11:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
By janne andersson
#1659
Hoppsan, ja lite knepig ser den ju ut. Borde blivit bättre.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]