Här lägger vi in fortlöpande information om våra projekt. Ladda gärna upp bilder i inläggen som visar vad som händer.
Du kanske har köpt en ny del som skall sättas in, eller håller som bäst på att byta golvet i bilen...
Användarens profilbild
By Lotta
#9583
Oj här var det länge sedan jag uppdaterade om Harry. Mycket har hänt sedan dess.

För 3 år sedan så tog jag och Harry våran första LÅNGA jungfrufärd på 30 mil enkel väg till Mariestad. Som ensam tjej på då 28 år att åka så pass långt tyckte ingen om. Jag fick erbjudanden om att det skulle vara följebil med biltrailer osv..
*Hmpf* Detta gav mig bara mer j*vlar annama att jag skulle allt visa dem att tjejer kan också! Men jag fick allt lova att lämna rapporter på vägen..
Väl när jag kom till Filipstad så vart Harry lite kinkig på att starta efter tankningen, så jag valde att inte stänga av honom efter det. Och fram till Mariestad, eller snarare Bankälla, kom vi välbehållna. Men där gav Harry upp. Jaha... Så jag provade att banka på startmotorn, i hopp om att det kanske var den som krånglade, och sådan tur hade jag!! Sen fick Harry en välförtjänt vila den helgen tills det var dax att fara hem igen på söndagen.
Återigen hade jag lovat om att lämna rapporter längst med vägen, och det var INTE till min mamma (som annars brukar agera "hönsmamma"), för hon vet att jag alltid fixar det på ett eller annat sätt!!
Tordas inte stänga av Harry längst med vägen, utan han fick puffa på de 30 milen hem.
Men väl hemma där gav han upp. Sen dog han i varje stopp, i varje korsning.. ja överallt om jag inte varvade.. Men då var det dax för vintervilan strax så jag hade inte riktigt tid att ta itu med honom då - vilket han klart och tydligt visar nu att han absolut inte accepterat!! *suck*
Åren efter detta (skriver åren då han krånglar och betett sig som en riktigt surgubbe efter dess) så har han krånglat hela tiden. Han dör vid stopp, hoppar fram som en groda och är allmänt sur. Vet inte om han kanske är avis pga att vi köpt en picup?... Vi har gett honom kärlek, eller inte vi utan min sambo, genom att plocka isär starmotorn - göra rent då det var otroligt mycket damm och "klegg" där, ja en massa mer har han plockat isär. Då har Harry varit på gott humör ett tag, men sedan blir det lika igen.
Så i höstas så bestämde jag och sambon oss för att ta in Harry i garaget och ta tag i det en gång för alla - vi vill ha tillbaka våran lilla glada, puttrande Harry, inte surgubben det är nu. Så vi rev ner motorn i höstas. Alla dessa ungdomar i garaget där vi hyr in Harry vart riktigt faschinerade över "gräsklippar"motorn och var med och studerade den. De kom med förslag och felsökte. Harry läcker olja - som jag fattade det så rinner den oljan ut till startkransen och där kommer kopplingsdamm och annat damm upp och fastnar och på så vis blir det en massa "klegg" där som gör att armen ej skjuter ut och Harry kan ej starta. Det var det stora felet, sen finns det ju mer saker som skall göras och bytas när motorn ändå är ur. Toppen körde vi till Primoto i Skövde (min far ville att den skulle dit) för genomgång.
MEN.... nu står Harry där, fortfarande med motorn ur.
Det har gått snart 1 år sedan vi tog ur motorn. På vintern jobbar jag så otroligt mycket och långa dagar så jag orkar inte åka till garaget när jag väl är ledig. Nu när vintersäsongen är över och jag brukar jobba normala tider så har jag ett annat "problem"... Att ha en massa gravidHORMONER med en surgubbe till Harry går inte riktigt ihop... Antingen hade jag blivit fly förbannad och verktyg hade flygit runt mig ELLER så hade jag suttit där och lipat som bara den, så nej - den tanken har jag slagit ifrån mig helt. Nu är jag så tjock så jag kommer nog inte ens bakom ratten på honom..
Men vi har i alla fall lejt en av mina kära vänner (som är en j*vel på att skruva) att rennovera Harry åt mig. Han har all tid i världen på sig, eller ja.. i alla fall till nästa år. Då hormonerna lagt sig och jag kanske kan ta tag i lite motgångar igen.
2015-09-19.10.jpg
2015-09-19.10.jpg (88.37 KiB) Visad 6408 gånger
2015-09-19.6.jpg
2015-09-19.6.jpg (31.7 KiB) Visad 6408 gånger
2015-09-19.1.jpg
2015-09-19.1.jpg (74.02 KiB) Visad 6408 gånger
toppen.jpg
toppen.jpg (2.37 MiB) Visad 6408 gånger
Så här står vi nu.. Ska nu försöka att hålla er bättre uppdaterade på vad som händer under resans gång. Men läs FÖRSÖKA :embarrass:
Användarens profilbild
By Bror
#10019
Hej Lotta.
Vi i redaktionskommittén har just avslutat tidning nr 4-2017 och innan vi börjar med nr 1-2017 kollade jag igenom forumet och kommunicerade i några trådar.
Läste ditt inlägg om vad som sker med Harry. Hans rehabilitering inleddes ju på allvar i somras. Jag förstår att du under vintersäsongen har fullt upp i jobbet, men är ändå lite nyfiken på hur läget i hans renovering ser ut just nu. Har ni fått tillbaka motordelarna från Primoto och börjat plocka ihop motorn? Är nyfiken på hur mycket som åtgärdades. Passade ni på att balansera vevpartiet samtidigt? Från remskiva till svänghjul samt kolvar (eller kolvbultar), stakar och kolvbult. Planades topplocket och fick nya säten eller behåller ni de gamla? Är bara nyfiken om läget.
Best Regards . . .
/Bror
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]