Här lägger vi in fortlöpande information om våra projekt. Ladda gärna upp bilder i inläggen som visar vad som händer.
Du kanske har köpt en ny del som skall sättas in, eller håller som bäst på att byta golvet i bilen...
Användarens profilbild
By Lotta
#5894
Förra året var första gången som vi åkte Classic Lady i Rättvik. En av tjejernas killar sa "varför inte åka i Lottas bil nästa år! Hahaha"
Sedan växte det mer och mer... Vi bestämde oss för att åka i Harry med sin lack i "fin" patina, och föreställa The Beatles. Hihihi..
Med peruker, polotröjor, kostymer, gitarr samt Beatles i högtalarna startade vi i damrallyt. Harry skötte allt riktigt fint hela vägen... Tills vi kom till Vikarbyn. Då röklade vi HELA Vikarbyn!!! :-O Sambon kom till Vikarbyn och bytte bil... Han misstänkte det värsta... :/
Vi tog då GTO och åkte vidare. Vi ville ju givetvis slutföra det vi påbörjat. Kunde ju inte göra något åt Harry då iaf... *tårar i ögonen*
På alla stationer vi kom till så frågade ALLA vart Triumphen tagit vägen och jag berättade vad som skett. Med tanke på att INGEN någonsin rört i motorn under dess levnadstid, vilket är 50 år, så har den ABSOLUT gjort sin rätt. Men tråkigt ändå...

Vid prisutdelningen så ropade de upp 3:an med sina poäng, sedan 2:an med sina poäng. Sedan kom det...... "...de som åkte i en Triumph Herald 62a vann...." Vi fattade inte först att det var vi!!
Sen det bästa av allt (vilket är anledningen till att jag skriver här) är att det BARA var topplockspackningen som gick! Alltså inget byte av hela motorn!!!! :D Så överlycklig jag blev! Även min sambo!
Nu står han inne på vinterförvaringen, vi ska plocka ur motorn och renovera den. Packningar ska beställas hem, även nya stötfångare i gummi och en ny matta. :) Ev blir det lack denna vinter... eller nästa. Som sagt. Harry är ett rullande projekt och mina framtidsplaner är att han en gång ska vara som ny. Men om det sker innan jag går i pension (jag är nu 27 år) är inte så noga. Bara han rullar och går så kommer allt pö om pö. :)
Han har funnits i familjen sedan 1978 (innan dess ägde en äldre herre honom sedan ny) och ska INTE lämna denna familj så länge jag lever iaf. :)
Användarens profilbild
By Bror
#5896
Hej igen Lotta.
Vilken bra story. Som redaktör för klubbtidningen frågar jag dig om det är ok att återge den i "befinligt skick".
Vore givetvis trevligt med en tryckbar bild av Harry. Om du har några bilder på "Beatles-gänget" och prisutdelningen vore jag än tacksammare.
Går bra att maila bilder till mig på min klubbadress. Ange gärna vem/vilka som fotat - om det inte var du.
Storyn kopierar jag från Forumet om det är OK för dig.

Om du funderar på att bli klubbmedlem, så vänta med det till efter 30 sept. Nya medlemmar fr.o.m. 1 oktober räknas som nästa års medlem = du riskerar inte två medlemsavgifter strax efter varandra (förnyelseavin kommer nämligen med tidning nr 4 i slutet av november varje år).

Old Triumphs never die.
Someone will always rebuild them

editor@triumphclub.se
Användarens profilbild
By Lotta
#5901
Bror skrev:Hej igen Lotta.
Vilken bra story. Som redaktör för klubbtidningen frågar jag dig om det är ok att återge den i "befinligt skick".
Vore givetvis trevligt med en tryckbar bild av Harry. Om du har några bilder på "Beatles-gänget" och prisutdelningen vore jag än tacksammare.
Går bra att maila bilder till mig på min klubbadress. Ange gärna vem/vilka som fotat - om det inte var du.
Storyn kopierar jag från Forumet om det är OK för dig.

Om du funderar på att bli klubbmedlem, så vänta med det till efter 30 sept. Nya medlemmar fr.o.m. 1 oktober räknas som nästa års medlem = du riskerar inte två medlemsavgifter strax efter varandra (förnyelseavin kommer nämligen med tidning nr 4 i slutet av november varje år).

Old Triumphs never die.
Someone will always rebuild them

editor@triumphclub.se
Hej.
Absolut får du använda detta i tidningen. Roligt :) När skulle detta komma ut i tidningen då? Tänkte gå med efter 30 september som du skrev.
Jag kan skicka en bild till dig på söndag samt vem som har tagit det.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]