Här lägger vi in fortlöpande information om våra projekt. Ladda gärna upp bilder i inläggen som visar vad som händer.
Du kanske har köpt en ny del som skall sättas in, eller håller som bäst på att byta golvet i bilen...
Användarens profilbild
By NWall
#5094
96

99

Så här ser det ut nu i mitt garage.
Bilen såg bra ut när jag köpte den. När jag tittade efter så var det dubbel plåtar lite över allt. Bakom de var det riktigt rostigt.
Jag har bytt inner trösklar svetsat otaliga hål.
Bilen var inte bara rostig utan även krockad. Det märker man ganska fort, när huven och dörrarna inte synkar.
Jag har sprättat upp alla svetsar i golvet och a stolpen. Sedan har jag förbrukat mängder med timmar på var jag ska trycka den. Nu är den rak och ny blästrad.
Efter blästringen hittade jag mer hål i golvet. Nu väntar jag på att få nya golvhalvor.
Chassit är blästrat och målat. Alla broms detaljer är också blästrat och målat.

Niklas
Användarens profilbild
By Lars garage
#5098
Aaah, nu kom mina minnena tillbaka från när jag gjorde samma resa :-D Känslan man får när man går ut i garaget och möts av resultatet i bild 2 - man ger sig själv en klapp på ryggen och tycker man har gjort ett bra jobb. Kan behövas då det är en och annan timme kvar innan pärlan kan rulla ut på vägarna.

Mer bilder tack
Användarens profilbild
By Bror
#5105
Jag kan bara instämma efter en hel vinter av slit med fr.a. slip, grundning spackel och grundning igen. Känslan när man sedan fraktar karossdelarna till slutfinish är obetalbar. Dessvärre är bilen i stort sett färdigrenoverad men bara delvis ihopsatt. Stått så sedan 8-10 år p.g.a ständigt ökad trängsel med andra intressen och uppdrag. Men nästa år så ....... :-X
Användarens profilbild
By NWall
#7371
Äntligen har det hänt. Trösklarna, innerskärmar, golv, huv och koffert är färdigsvetsat.
Bara 3 tuber gas. 1 rulle svetstråd. 1*2m 1mm plåt. Fan va skönt att denna dag har kommit.
Så här nära slutet har den aldrig varit förut.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]