Här lägger vi in fortlöpande information om våra projekt. Ladda gärna upp bilder i inläggen som visar vad som händer.
Du kanske har köpt en ny del som skall sättas in, eller håller som bäst på att byta golvet i bilen...
#4558
Den nya Triumphen på gården heter Laurie. Har lite olika uppgifter när hon är född men ägd från ny till 2009 av Fru Bratt i Lerum.
Första gången jag såg denna bil var 1969 då jag fick lift hem av Fru Bratt. Har vid ett par tillfällen under åttiotalet servat bilen och 1985 gjordes det första allvarliga försöket att köpa den, men fru Bratt sa mkt bestämt att denna bil skulle hon köra livet ut.
Nu har den i alla fall till slut hamnat hos mej, jag blev dessvärre inte 2:a ägare utan istället 4:de.
Förra ägaren har skojat till det lite med dekaler helt i min anda och jag har ordnat en del olika uppsättningar hjul beroende på humör. De finns nu 13" orginalhjul, 14" vitlackerade Nissan plåtfälgar med 195/60 däck och snobbringar, 15" Saab minilite lookalike med 195/50 också vitlackade och 18" silverfärgade med 215x35.
#4560
Nu har jag monterat tidsenlig träratt, ursprungligen från en MG.

Bild

Lite nya hjul har det också blivit, RUT´s gamla hjul har fått ny färg och får tjänstgöra tills spacerplattorna till 18 tummarna blir lite modifierade IGEN.
Bild
#4561
Dags att vattensäkra bagaget inför turen till Örserum, läcker in ansenliga mängder vilket märktes vid dagen tur till Alingsås. Får ju inte glömma Krokofanterna. :-D
#4564
Hittade två rejäla rosthål stora som en femkrona ovanför vä.bakhjul, inte undra på att det blev blött. Lagat med sättlim, plastlock och silvertejp. :-D
Nu ska jag ut på eBay och leta plåtdelar.
#4581
Turen till Örserum gick över förväntan, Laurie skötte sej mkt bra och bensinförbrukningen var förvånansvärt låg. Mellan tummen och pekfingret drog hon c:a 0,9lit/mil. Måste dock åtgärda bakvagnen som är lite lealös, men lite nya fjädrar, stötdämpare och en och annan bussning blir hon nog nöjd.
#4748
Igår vad jag ute i garaget och startade upp Laurie, var tvungen att insupa lite atmosfär. :-D Efter lite malande startade hon snällt, c-tek laddare är väldigt praktiskt. Väntar på att få hem stötdämpare och drivknutar, svårare än väntat med stötdämpare. Har provat en ny fälgtyp, men looken stämde inte riktigt. Letar vidare, vore kul med nåt nytt. Hoppas få hem en uppsättning 19" på prov snart, lite problem med däck i rätt dimension bara.
#4925
Laurie har fått en kompis. Var i Gbg och hämtade en Cactusgreen 2000 -65 i bedrövligt skick. Men den har dragkrok och skaplig inredning i samma röda färg som Lauries. Tyvärr skiljer det en del i färgsättningen på instrumentpanelen trots att det är samma årsmodell.
Karossen är riktigt rutten men hoppas att en del mekanik ska gå att återvinna.
#4985
Bedrövelse, paketet från Rimmer har inte kommit än så det blir ingen Triumph till Öland. Den nyrenoverade toppen ligger kvar på arbetsbänken. Att det ska ta mer än 14 dagar att få hem grejor med airmail, patetiskt.

Besiktigade Jaggan i morse, den får rycka in som semesterbil. Turen till Stora Frö går via österlen, avgång i morgonbitti.
By Panzer
#4992
Hej Janne!
Trist att du får vänta så länge på dina grejor! Är du säker på att det inte har blivit något fel? När jag beställde grejor från Rimmer för några veckor sedan så beställde jag via nätet söndag kväll och Jetpack var och lämnade dem kl:1400 på tisdagen.
//
JEK
#4996
Jag kontaktade Rimmer och dom skrev att det tar 10-14 dagar så det skulle vara helt normalt. :-(
Dom flesta andra jag köpt av har levererat på 3-5 dagar med något undantag.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]