Allt som rör Spitfires
By christer
#11621
Tänkt länge på att köpa en spitfire, årsmodell ? innan 1970 tror jag..
Behöver lite köp råd typ kolla detta...
Rost...var rostar dom som mest?
Andra saker jag skall kolla vid ett ev bilköp.

Mvh Christer
By Mats Nilsson
#11622
Spitfire är en enkel bil, inga konstiga lösningar som fungerar som rostfällor och mekaniken är simpel.
Granska bara bilen kritiskt innan köp så får du troligen en rättvisande bild.
På nätet finns det gott om köpråd, jag bifogar länk till två, en sökning ger massor av träffar.
https://classicsworld.co.uk/classic-car ... ing-guide/
https://www.classicandsportscar.com/fea ... h-spitfire

Forumet är tyvärr inte vad det har varit, det är ganska dött, men när det dyker upp en specifik frågeställning brukar svaren sällan dröja allt för länge så här kan du räkna med hjälp om det dyker upp några problem.

Lycka till med bilköpet, jag hoppas snart få välkomna dig till klubben som stolt Triumphägare.
Användarens profilbild
By Lars garage
#11623
Ny för tiden googlar man mycket, fast jag skulle också försöka hitta någon i min närhet som kan visa sin bil och kanske också kunna vara med när ett objekt dyker upp. Att åka på bilträffar och se med egna ögon samt knyta kontakter är en annan väg.

Hoppas du hittar något som passar, det är en rolig bil att åka runt med i sommarvärmen :)
By Tomas_vartofta
#11625
Lars garage skrev: 2021-11-08 18:58 Ny för tiden googlar man mycket, fast jag skulle också försöka hitta någon i min närhet som kan visa sin bil och kanske också kunna vara med när ett objekt dyker upp. Att åka på bilträffar och se med egna ögon samt knyta kontakter är en annan väg.

Hoppas du hittar något som passar, det är en rolig bil att åka runt med i sommarvärmen :)
Mycket sunda ord :-D
Jag åkte och köpte min utan att ha läst på, den såg bra ut och jag är nöjd hittills.
By Marcello
#11632
Hej Christer

Ser att du funderar på att köpa en spitfire 🙂
Jag har en vit -69 Triumph spitfire som jag funderar på att sälja. Den finns i Falun om du vill komma och titta på den.

Mvh
Marcello
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]