Allt som rör Spitfires
Användarens profilbild
By Lars garage
#11432
Skulle byta några kylarslangar och hittade något jag aldrig har sett tidigare.

Den finns i både krämig substans (ungefär som slät hallonkräm) och hård kristalliserad form. Luktar inget, vågade dock inte smaka på den :-D
På utsidan är den kristaliserad/hård/smulig. Inne i kylvattnet är den mest krämig.

Det finns bara i aluminium områden, termostathus och värmeventil. Jag är säker på att jag har använt samma typ av glykol hela tiden. Vill minnas att jag byte 2013 senast, inte bra....

Vore intressant att få veta mer vad detta är/beror på. Tyvärr är värmeelementet till kupén numer blockerat, misstänker att den också har drabbats av detta fenomen. Ska försöka med kylarrensning.
Bilagor
IMG_0868.jpg
IMG_0868.jpg (607.82 KiB) Visad 2027 gånger
IMG_0867.jpg
IMG_0867.jpg (712.05 KiB) Visad 2027 gånger
IMG_0866.jpg
IMG_0866.jpg (639.31 KiB) Visad 2027 gånger
By Tomas_vartofta
#11436
När du kör i kylarrens, häll i en flaska med Pro-Tec Fuel line cleaner. Då får du bort allt skit i motorn.
Finn på hyllan i Vartofta :-D
Användarens profilbild
By Lars garage
#11439
Vete sjutton om jag vågar, är ju i bränsletanken man skall hälla detta. Deras Radiator Flush kanske är lämpligare. Har du provat denna?
By Tomas_vartofta
#11442
Nej det har jag inte gjort. Det var ett tips som jag fick ifrån deras representant. Jag ska praktisera detta på min Peugeot Expert, när tid finnes, Glykolen är en brun sörja.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]