Om jag läser rätt, du vrider på hjulet. Det känns långt över vad som är normalt. Det skall ju bara vara någon tiondel eller två i glapp mellan kronhjul och pinjong i diffen. Hur mycket sedan utväxlingen blir till ytterkant av hjulet kanske någon kan mer om.
Triumph Spitfire -65 "Om du har båda fötterna på jorden är det dags att byta golv i din Triumph"
Så stor vrid rörelse inne vid hubben har jag svårt att tänka mig skulle vara normalt. Du får dyka ner under bilen och börja felsöka, kan ju vara diffen med sina kugghjul som är påväg att gå.
Kan detta var den klassiska GL-5 diff oljan som har ätit upp bronsbrickorna?
Triumph Spitfire -65 "Om du har båda fötterna på jorden är det dags att byta golv i din Triumph"
Jag har fixat några. Det som är svårt idag är att få tag i delar. Bl.a shims. Komplett renoverad finns, det har dom lärt sig hur få avsättning för alla diffar som ligger o skräpar
Men varför inte ge den en chans ändå. Jag kan öppna o felsöka åt dig. Skicka mig ett pm så jag kan komma i kontakt med dig.
Triumph Spitfire -65 "Om du har båda fötterna på jorden är det dags att byta golv i din Triumph"