Här visas nya projekt upp.
Kanske undrar du om just din nya pärla har någon historia bland andra medlemmar i klubben - fråga på.
Eller, så vill du bara visa upp den snyggast, fulaste, galnaste, den som kräver mest arbete...
By starman
#3749
Hejsan
Jag har nyligen köpt en Spitfire MKIV -71 med reg nr LDT 960. Nu har jag även blivit medlem i TCS och såg i en matrikel att bilen fanns med. Skulle vara kul om någon vet något om den och har lust att berätta.
By Mats Nilsson
#3750
Grattis till två bra val, att köpa en Spitfire och bli medlem i klubben!

Frågade du säljaren om bilens bakgrund? Genom bilregistret kan du få fram alla tidigare ägare och sedan är det bara att sätta sig och ringa runt, eller skriva brev.

Visst kan det vara kul att veta lite om vad ens bil har varit med om genom åren. När jag köpte min Spitfire tänkte jag spåra tidigare ägare för att få veta mer om bilens historia, men nu tjugofem år senare återstår det fortfarande att bli gjort...

Lycka till, både med bilen och med att ta reda på dess historia!
By starman
#3753
Tackar för glada tillrop. Jo jag vet vem som ägt den 3 steg tillbaka men jag visste inte att den varit med i Triumph klubben. Jag tänkte nog mer om något vet något som kan vara bra att veta. Jag köpte bilen i Malmö, så den har nog hållit till i Skåne mest.
Verkligen kul att ni skriver, uppskattar alla kommentarer.
By Mats Nilsson
#3758
Att bilen finns med i matrikeln betyder inte med automatik att tidigare ägare varit medlemmar. Jag tror alla Triumph som finns registrerade i Sverige finns med i matrikeln, Odd har säkert ytterligare information i egenskap av registervårdare.
Användarens profilbild
By Odd
#3762
Och i egenskap av klubbens PuL-ombud - så kan jag inget skriva här...
Lars - ring mig vid tillfälle...
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]