Här visas nya projekt upp.
Kanske undrar du om just din nya pärla har någon historia bland andra medlemmar i klubben - fråga på.
Eller, så vill du bara visa upp den snyggast, fulaste, galnaste, den som kräver mest arbete...
Användarens profilbild
By spitfire
#2479
Hei tenkte jeg skulle starte opp en prosjekttråd her på min Spitfire som desverre ikke ser ut til å bli ferdig noengang  :roll:
Den har jeg eid siden 1984 og har kjørt med den i forskjellige versjoner opp igjennom årenes løp.
Trodde jeg skulle bli ferdig for ca 2 år siden men ved bremsing av motoren ble det en bankelyd i motoren (ble målt ca 300 og noen få hester da)
Ble da litt lei og bestemte meg for å lage drømmemotoren  :-D
Dette har tatt litt tid og nå har jeg plukket ned bilen igjen og gjort en god del andre modifikasjoner på den, slikt som bremser, større hjulager foran fra MB E-klasse (nye spindler laget og nav i billet alu) + en god del andre ting som er gjort og er på vei til å gjøres.
Kjøpte ny blokk og billet stroker veiv ifra Burton i england (ja jeg har en fordmotor i bilen)
Mvh Ketil
Gjøvik
NORGEBild
By Mats Nilsson
#2483
Jag hade nöjet att få en provtur i detta monster på TSSC International 1997. Man kan lugnt säga att man var som klistrad mot ryggstödet under accelerationen. Hur den är nu efter ytterligare modifieringar vågar jag knappt tänka på.
Beundransvärt att ta en sån bil på en sån långresa. Komforten är inte enastående i en vanlig Spitfire och i den här var den obefintlig!
Jag bifogar en bild på hur den såg ut i Stafford 1997.
Bild
Senast redigerad av Mats Nilsson den 2007-12-10 20:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
By Lars garage
#2484
Grym!!! mera fakta tack  :evil:

Vad pratar vi om för effekt?
Är den en Porsche dräpare?
0 till 200 km/h?
Hur har man löst problemet med baxaxelns svagheter?
Osv
Användarens profilbild
By spitfire
#2485
Lars garage skrev: Grym!!! mera fakta tack  :evil:

Vad pratar vi om för effekt?
Är den en Porsche dräpare?
0 till 200 km/h?
Hur har man löst problemet med baxaxelns svagheter?
Osv
Neste motor som er på litt under 2,4 l vil vel yte ca 400 HK
Bilen er giret for fart og oppnår ca 105 km i første gir ca 160 i andre ca 200 i tredje ca 250 i fjerde og ca 275 håper jeg i femte gir dette er ved ca 7000 rpm.
Motoren klarer vel litt mere turtall men begrenser motoren på 7500 rpm.
Bakakselens svakhet er enkelt gjort, fjernet den originale og montert inn en Jaguar XJS V12 bakaksel med diffbrems.
Bygget ny bakramme og kortet inn bakakselen 40 cm.
Porsche dødere tja med 400hk og vekt på ca 900 så burde den vel gå OK :)
Mvh  Ketil
By Skruvaren
#2488
Härredj--ar! Men hur ser ramen ut? Den blir väl som en korkskruv när han drar på!
Användarens profilbild
By spitfire
#2492
Skruvaren skrev: Härredj--ar! Men hur ser ramen ut? Den blir väl som en korkskruv när han drar på!
Buret er medbærende så den er så stiv/stum så :)
Jekk opp et hjørne på bilen så den kan vippe mellom å stå eks på begge bakhjul eller et forhjul og et bakhjul på samme side så er døråpningene uforandret og begge dører går like lett å lukke som bilen står med alle hjul på bakken.
Mvh Ketil
Användarens profilbild
By spitfire
#2493
Mats Nilsson skrev: Jag hade nöjet att få en provtur i detta monster på TSSC International 1997. Man kan lugnt säga att man var som klistrad mot ryggstödet under accelerationen. Hur den är nu efter ytterligare modifieringar vågar jag knappt tänka på.
Beundransvärt att ta en sån bil på en sån långresa. Komforten är inte enastående i en vanlig Spitfire och i den här var den obefintlig!
Jag bifogar en bild på hur den såg ut i Stafford 1997.
Bild
Hei Mats, når du satt på i 97 hadde bilen 240hk i motoren og gt6 bakaksel (de var forbruksvare :) har montert jaggeaksel nå)
Mvh  Ketil
Senast redigerad av Odd den 2007-12-11 5:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
By vaquero
#2499
OOOHH, så vackert! SNYGGT jobbat! Mera bilder, mera bilder, mera.....
Användarens profilbild
By spitfire
#2506
Litt om bilen.
tilbakeflyttet bak senter frontaksel 2,4 l fordmotor 4 syl ohc med 11 mm billet strokervei, 200 cosworth blokk, fullpreppet blir vel  400 hk, datainnsprut/tenning.Turbo Intercooler og Lystgass.siliconslanger til kjølevæske og turboslanger. Ellers Goodridge flykoblinger og rustfri omspunnet slanger til bensin og olje.
2-plate tiltonclutch, quaife 5 trinns-girkasse HD med rettskårne drev.
Jaguar bakaksel med diffbrems innkortet  40 cm.breddet sporvidde foran ca 6 mm.
3 delte felger revolution 8`` bredde foran 10`` bredde bak i 13`` diameter.
215-50 gateslicks foran og 235-45 gateslicks bak.
fullt veltebur  som er medbærende til ramme/karosseri.
breddet karosseri og senket til ca 104 cm totalhøyde.hjemmelaget-skjermer-frontspoiler-front aluminiumsgulv.
Glatt under aluplater under hele rammen og downforcetunnel bak.
Mye Carbondeler og billet alu deler.
Ellers mange ombygginger også
Mvh Ketil.
Senast redigerad av spitfire den 2007-12-15 17:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
By spitfire
#2508
Bild
Bild
Ca slik ser det ut idag, torpedoveggen har fått sveiset igjen alle hull osv som ikke skal brukes lengre, har flyttet på endel komponenter og fjernet noen for å få bedre plass (er ganske trangt)  :-D
Har grovrettet og sparklet etter bildet ble tatt.
Torpedoveggen er nå klar for epoxygrunning og deretter blir det vel litt finretting og lakkering.
Fronten har fått fjernet innerskjermer og jeg har fjernet/slipet/frest vekk endel veggtykkelse for å lette den litt, den var utrolig overdrevet tykk støpt.
Mere racingvekt på den nå, lettere lyktebrønner i plast er innkjøpt også.
Mvh  Ketil
Användarens profilbild
By Sewe
#2514
Finns det chans att vi får se bilen på en sommarträff?

Sewe
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]