Här visas nya projekt upp.
Kanske undrar du om just din nya pärla har någon historia bland andra medlemmar i klubben - fråga på.
Eller, så vill du bara visa upp den snyggast, fulaste, galnaste, den som kräver mest arbete...
#8613
Har köpt tillbaka min gamla cabbe. Den är numera begåvad med en Rover 3500 V8 och automatlåda. Det har blivit en riktigt rolig bil av den nu. Den är fortfarande skramlig och knirrig men mycket charmigare. Den har fått lite stryk på dom tio år vi varit separerade. Lite rost har letat sig fram, suffletten har lite skador och lacken är lite tröttare, men inget som man hänger läpp för. Kommer i första hand att bara äga/underhålla henne, vi får se om jag gör några förbättringar. Jag har lite många bilar i gång just nu. Men det första jag gjorde var att montera 18 tummare, ser lite ballare ut så. Laurie fick låna ut sina hjul.
Bild
Bild
#8655
Lyckan varade inte länge. Motorhaveri i lördags, troligt vevstaksbrott.
Jäkligt synd att den inte kunde hålla ett tag till så man kunde åkt på Hjulafton i Lidköping.
Ska ta ett snack med han som byggde motorn, nåt galet måste han gjort. Den borde hålla mer 200 mil tycker man. Att elen var lite lustigt dragen och att det var fel utväxling i diffen kunde jag ha överseende med. Men att motorn var bristfälligt byggd är lite värre.
#8732
Usch va tråkigt Janne. :?
Du kanske får skänka bort den till nån behövande, jag tror den för otur med sig. ;-) Lite tråkigt med din fallenhet för stora hjul dock. :-)
#8734
Jag är nog mest behövande, har alltid önskat mig en Stag; men insett att det aldrig blir av, och denna är ju "nästan" en Stag :embarrass: . Kanske Janne kan bli sugen på en annan brittisk bil med pizzabord i baksätet. :-D
#8735
Här skänks inget bort :-D

Den skall allt lagas. STORA hjul är kul, original är för gamla gubbar. ;)

Angående bilar med pizzabord så har jag redan fem Jaguarer, så det räcker ett tag. :)
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]