Länkar till hemsidor som behandlar (eventuellt) intressanta ämnen...
Användarens profilbild
By Odd
#8347
Det finns det säkerligen många som vet - men dom är uppenbarligen för lata för att svara. Nu, våren 2015, har Sewe uppmanat mig att svara på din fråga...

Paint Code hittar du på Chassinummerplåten. Det står Paint respektive Trim där.

På Herald (utom på några få 948) har det aldrig funnits någon färg som kallats BRG [British Racing Green], det färgnamnet fanns bara på olika TR-bilar. På TR2 till TR4 fanns det en BRG med kodnummer 75, på TR4 till TR6 fanns det en annan som kallades TRG [Triumph Racing Green] med kodnummer 25. På TR7 fanns det en BRG med kod HAA.

På Herald 1200 + 13/60 (och Vitesse) fanns den gröna färgen med kod 25, men då kallades den för Conifer Green [Barrträdsgrön på svenska]. Conifer Green med kod 25 användes även på andra Triumphmodeller.
#8352
Odd skrev:Det finns det säkerligen många som vet - men dom är uppenbarligen för lata för att svara.
Lathet kan vara en orsak men troligare att frågan var placerad i fel kategori.

Förr fanns det i forumet en lista med de senaste inläggen, då missade man inget. Nu missar man lätt inlägg i kategorier som man inte följer aktivt. Kanske kan Björn trolla dit en sådan lista igen vid någon uppdatering...

Hursomhelst kunde ingen annan ha kommit med ett utförligare svar så jag hoppas det inte var mer akut än att det gick att vänta på tills nu.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]