Diskutera klubben, vår verksamhet m.m.
By Panzer
#5473
Hej!
Vill bara säga hur glad jag blev när jag fick senaste numret av klubbtidningen.
Tack alla, med Bror i spetsen, för det arbete ni lägger ner på tidningen.
Det senaste numret väckte verkligen vårkänslorna och man längtar ut på vägarna och att få deltaga på träffar.
//
JEK
Användarens profilbild
By yo-1
#5476
Jag håller med! Mycket bra läsning som vanligt, jag hade dock inte räknat med att få pryda framsidan.

Suget efter en tur i vårsolen blev för stort och det blev årets första tur idag. Och man var inte ensam på vägarn, mötte trådskaparen i öppen bil 8)
By Panzer
#5478
Jajemän!
Då var årets första tur avklarad, sista för förra året var den 28/12, så längtan har varit lång!
Det var en härlig känsla att få ta ut den Puderblå igen!
//
JEK
Användarens profilbild
By Bror
#5481
Jaha!
Grattis lyckliga ni. Min Triumph har ju legat på sjukhus hela vintern och skall snart lämna kropps- och hudkliniken, d.v.s. kaross och lackverkstan. Den utremitteras till Morgan på Bennets som får ta tag i efterarbetet till försäkringsregleringen. Rimligen kan jag köra hem den nån gång i slutet av april. Egenligen var det bra att bli påkörd. Det fick mig att ta tag i en massa grejer jag under flera år tänkt göra med den.
Som ett plåster på såren tryckte jag i mer luft i däcken på GT6:an, där den stod och hängde i garaget sedan många år. Undrar vad som måste hända innan jag får fart att montera ihop den...
Solen sken idag - rätt gött att jobba i söderläge och räta upp karmen till dörrarna på ett av garagen. Trähus rör lite på sig nämligen mellan sommar och vinter under åren.
Till sist sparkade jag igång oäktingen (= Rovern =Triumph Acclaim Turbo Coupé) som jag skryter om ibland. Länge leve CTEK-laddare. Full laddning, startade på första "kicken". Kollade så att allt fungerade som det skall, kollade vätskor och varmkörde motorn. Sedan en tur med targakuckorna avmonterade på vägar där någon någon målad bil aldrig slitit sina däck. Vi ses - om inte förr - på Nostalgia Festival.
/B
By Clamjok
#10875
mange skrev:Har pratat med den ansvarige och paketen var enligt han på väg ut.


Tony om du vill så är det bara att engagera dig i klubbverksamheten vi behöver all hjälp vi kan få.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]