Här kan du göra inlägg om du skulle känna för att anordna en träff med kort varsel. I klubben finns ett antal personer som kan hjälpa dej och vi stödjer även dig ekonomiskt tex. för köp av kaffe med mera
Användarens profilbild
By Stuck in the garage
#2747
Finns det några trevliga skånska medlemmar här?
Jag bor strax utanför svalöv inom en mil från ring knutstorp.
Användarens profilbild
By Sewe
#2748
Klubbens sommarträff kommer att genomföras utanför Ystad i sommar och ett antal lokala träffar brukar genomföras i söder under våren och sommaren av medlemmar. (hoppas själv kunna delta lite mer i år)
Håller tummarna för en varm och solig vår och sommar

Sewe
#2755
Gt6.
Malmö.

Rödmetallic? 
Såg en sådan i Malmö för ett antal år sedan. Snygg.


Om träffen skall vara utanför Ystad så känns det som att jag måste snabba mig på med att få min kärra ut på vägen. :D in i garaget....
Användarens profilbild
By Anders GT6mk1
#2778
Jodå det var min, tack.  :yes:

Och jag ska också in i garaget och fixa till GT6:an så jag kan köra dit.
#2780
Provade i Söndags med att starta rackarn i garaget... Batteriet dött...
Nu har den stått sedan dess med batteriladdarn på (nu onsdag)
och skiten är fortfarande tja... död...  :?
Förra gången det hände så var det 'startselenoiden' som hade brunnit upp (troligen pga överslag vid svetsarbete)...

Kupebelysningen funkar med dörren öppen. Men 'ignition' lampan i instrumenteringen lyser inte längre, den lös i söndags, om dock svagt... man kan kalla det 'glödde'...  :-D

Fram med mätinstrumentet...

2 be continued...
#2796
Oh yea! it is alive !!!  :lol:

Efter att ha bytt bilbatteri.
Efter en vecka med batteriladdaren och lite felsökning så visade det sig att batteriet hade tagit stryk efter att ha varit mer eller mindre oanvänt i nästan ett och ett halvt år... konstigt... ;)
Det hade massor av Volt, men orkade inte ens driva halvljuset... Nytt batteri från Biltema och startmotorn drog igång direkt.

tjagga-tjagga-tjagga... sicket vackert ljud. :)
#2799
Anders GT6mk1 skrev: Grattis!!!  :-D

så långt har inte jag kommit... tooo cold brrr.....
Vart/hur har du din bil vinterförvarad om du bor i stan?
Jag hade varit totalneurotisk att långtidsparkera den i ett offentligt parkeringsgarage över vintern i stan. :)
By Chris
#3244
Hej

Ytterliggare en triumph ägare i skåne och Sjöbo. Min förhoppning är att hinna köra en vända innan den skånska "vintern" anländer.

/Chris
By ados
#4042
Här är en ny medlem till i cluben. Bor i Häljarp utanför Landskrona kör en triumph spitfire -63 risig men betald. Ska vara med på sista tisdagsträffen 22/9 i Lödde för i år. Sen ska jag skruva hela vintern.
Hard Top till Spitfire MK4

Har en Hard Top till en Spitfire MK lV som den i b[…]

Här lärde jag mig något nytt, at[…]